محمد کاکاوند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: غربالگری های انجام شده در زمینه چهارسرطان سینه، رحم، پروستات و روده بزرگ بوده است.
وی اظهارداشت: امسال از طریق خانه های بهداشت بروجرد با انجام آزمایش ساده نظیر معاینه و تست خون 67 بیمار مبتلا به سرطان رحم، سینه و پروستات شناسایی و در حال درمان هستند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد بیان کرد: پویش ملی سرطان برنامه ای برای پیشگیری و غربالگری است که از سال 90 با توجه به اینکه در مقطعی رشد بیماری ها از واگیر به غیر واگیر تغییر کرد در حال اجرا است.
کاکاوند اضافه کرد: از 30 تا 50 درصد سرطان ها می توان با تغییر رژیم غذایی، تحرک بدنی، ترک سیگار، تنباکو و الکل، دوری از انواع اشعه پیشگیری کرد.
وی ادامه داد: سازمان بهداشت جهانی 13 روش، برای کاهش کل سرطان ها ارائه شده که 6 روش ان درسطح خانه های بهداشت کشور انجام می شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد یادآور شد: بیماری های غیر واگیر از جمله سرطان و بیماری قلبی و عروقی نخستین علت مرگ و میر را در کشور دارد.
کاکاوند گفت: پویش برنامه وزارت بهداشت با علم به این میزان از ابتلا و هزینه های بالایی که سرطان بر فرد و جامعه وارد می کند بیشتر بر پیشگیری تاکید دارد.
7273/6052
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.