به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس، سید احمد حسینی صبح امروز در مراسم افتتاح دستگاه ماموگرافی بیمارستان شهدای 12دی شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: استان گلستان و شهرستان گنبدکاووس قطب سرطان در کشور است و آمار سرطان گوارش در مردان و سرطان سینه در بانوان بالاست.

وی افزود: از سال 89 تاکنون 6 هزار و 650 نفر جهت تخفیف بخش درمانی خود در بیماری سرطان به معاونت درمان دانشگاه مراجعه کردند اما این، آمار قطعی این بیماری نیست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان تصریح کرد: سرطان سینه جزء نخستین بیماری شایع در بین زنان در استان است و در طرح تحول سلامت مبلغ یک میلیارد تومان برای بهسازی و  تجهیز دستگاه ماموگرافی از محل اعتبارات کشور هزینه شده است.

رضا صابری رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس هم در این مراسم اظهار داشت: این دستگاه قابلیت تبدیل شدن به مرکز سانتر تصویربرداری سرطان سینه در شمال کشور را دارد.

وی افزود: این دستگاه یکی از پیشرفته‎ترین دستگاه ماموگرافی در کشور است و تصاویر را با کیفیت بسیار بالا تهیه کرده و قابلیت نمایش کوچکترین میکرو کلسیفیکاسیون را دارا و در مراحل اولیه سرطان سینه را تشخیص می‎دهد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: این دستگاه مجهز به در سرور پردازش‎گر تصاویر برای فرایند گزارش تصویری بوده و قابلیت مشاوره پزشکی از راه دور برای ارسال گزارش و گرفتن مشاوره از پزشکان متخصص و فوق تخصص در سراسر کشور را دارد.

صابری یادآور شد: این دستگاه با تعرفه دولتی بین 10 تا 12 هزار تومان هزینه برای افراد بیمار برای تشخیص بیماری دارد در صورتی که در بخش خصوصی این هزینه‎ها بسیار بالا است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 625583
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.