سامرند مرزنگ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دنبال بازدید معاون درمان وزیر بهداشت در دی سال گذشته از امکانات و اطلاع از مشکلات تاسیساتی این بیمارستان و با پیگیری های نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی و دانشگاه علوم پزشکی استان، اعتبارات مورد نیاز برای مرتفع کردن سیستم تاسیساتی این بیمارستان تامین شد.
وی ادامه داد: چهار دستگاه دیگ بخار با ظرفیت 1.5 تن بر ساعت حرارت جهت تامین سیستم گرمایشی بیمارستان از طریق مناقصه توسط پیمانکار مربوطه با هشت میلیارد ریال هزینه خریداری شد.
مرزنگ اضافه کرد: دستگاه های دیگ بخار فعلی بیمارستان امام خمینی (ره) مربوط به قبل از انقلاب بوده و ادامه فعالیت این دیگ ها با توجه به استهلاک زیاد و قرار گرفتن در زیرزمین بیمارستان امکان خطر انفجار را به وجود آورده است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اظهار داشت: سیستم گرمایشی فعلی بیمارستان قادر به تامین گرمایش کل مجموعه نیست و به همین دلیل تاسیسات بخش های تازه احداث شده بیمارستان شامل اورژانس و درمانگاه اورژانس، بلوک زایمان، کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی و مرکز غربالگری سرطان به سیستم گرمایشی مستقل از بیمارستان مجهز شدند.
وی یادآور شد: با بهره برداری از دیگ های بخار جدید بیمارستان در آینده نزدیک مشکل سیستم گرمایشی بیمارستان به طور کامل مرتفع می شود.
به گزارش ایرنا، بیمارستان امام خمینی(ره) مهاباد یکی از بیمارستان های قدیمی آذربایجان غربی است که هم اکنون با چند برابر ظرفیت خود و با 272 تخت فعال به شهروندان خدمات درمانی و پزشکی ارایه می کند.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای یک بیمارستان، 65 خانه بهداشت، 9 مرکز سلامت روستایی، پنج مرکز شهری و بیش از 200 مطب خصوصی با پروانه فعالیت است.
9903/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.