به گزارش ایرنا سردار محمد علی نوری نژاد عصر پنجشنبه در مراسم چهلم شهید سید نورخدا موسوی در گلزار شهدای خرم آباد با بیان اینکه حضور در این جمع باعث افتخار است، اظهار داشت: از مردم مومن، دلیر و سلحشور استان لرستان غیر از این انتظار نیست، بنده افتخار داشتم در اوایل سال‌های انقلاب با جوانان شما در این استان و رزمندگان لشکر 57 در جبهه‌های دفاع مقدس هم‌رزم باشم، با توجه به شناختی که از مردم لرستان داشتم این مراسم تشییع دور از انتظار نبود.
وی بیان کرد: ملت بزگوار ایران به ویژه مردم لرستان قدر شناس کسانی هستند که در برقراری امنیت و نظم کشور جان خود را فدا می‌کنند، در نیروی انتظامی جوانان سلحشور، متدین و رزمنده استان لرستان کم نیستند و این جوانان غیور وقتی وارد نیروی انتظامی می شوند امنیت خود را فدای امنیت مردم می‌کنند.
نوری نژاد ادامه داد: این جوانان هر جا نیاز باشد جان فدا هستند و نمونه آن آرمیدن دو شهید بزرگوار سید نورخدا موسوی و شهید حادثه تروریستی اهواز است که به لطف خدا روحیه، شجاعت و مقاومت دلیرانه جوانان زبانزد خاص و عام است و زمانی که به شهادت می رسند فضای معنوی کشور را معنوی تر می کنند.
وی تصریح کرد: شهید سید نورخدا موسوی شهید نه تنها شناخته شده برای شهر خرم‌آباد، لرستان و کشور ایران نبود بلکه فضای مجازی را که رصد می کنیم در مورد این شهدای بزرگوار که معنویت بخش هستند ملاحظه می شود که آوازه‌ای جهانی دارند.
معاون هماهنگ کننده ناجا گفت: جوانی که برای برقراری امنیت در مرزهای سر به فلک کشیده جان خود را فدای امنیت کشور می‌کند و در مدت 10 سال جانبازی به سر می‌برد و خانواده وی حماسه سازی و ایثارگری می‌کنند حتما آوازه دارد و به گوش همه جهان رسیده است.
وی با بیان اینکه نیروی انتظامی از توانمندی این جوانان غیور و دلاور در اجرای ماموریتش بهره‌مند است افزود: هر نقطه ای از این قلمرو نظام مقدس جمهوری اسلامی ماموران نیروی انتظامی آماده برای انجام ماموریت هستند.
وی افزود: هنگامیکه دشمن با هر حربه و تجهیزاتی ورود پیدا کرده و مقابله می‌کند باید کسانی که امنیت برقرار می‌کنند آماده و فداکار باشند که به حمد الله نیروی انتظامی از چنین پشتوانه‌ای برخوردار است.
نوری نژاد بیان کرد: در10 الی 15 روز گذشته حادثه تروریستی که در چابهار اتفاق افتاد معلوم شد که دشمن اصلی مقابله با تروریسم نیروی انتظامی است و عملیات انتحاری علیه مقر نیروی انتظامی انجام دادند.
وی ادامه داد: وقتی شهدای این حادثه را برای تشییع بردند در شهر چابهار و یاسوج حضور مردم حماسی و شگفت انگیز بود و انتظاری غیر از این نبود، آنچنان که فرماندهی معظم کل قوا در فرمایشات خود به این استناد اشاره فرمود که معنویت، ایثار و شهادت در جامعه پشتوانه نظام و انقلاب است.
معاون هماهنگ کننده ناجا با بیان اینکه وقتی که یک جوان جانش را در راه دفاع از نظام اسلامی قرار می‌دهد مردم به میدان می‌آیند و از این جوان و شهید بزرگوار قدردانی می‌کنند بیان کرد: اگر برای شهید سید نورخدا موسوی در تک تک شهرهای ایران مجلس ختم و مراسمی برگزار می‌شد حتما مراسمی بود که مردم حضور حداکثری داشتند.
وی تصریح کرد: نیروی انتظامی باید از این سرمایه اجتماعی در راستای ارتقا معنویت در داخل نیرو و فرهنگ سازی سازمانی استفاده کند و هیچ سرمایه ای بالاتر از جوانی نمونه و نماد ایثارگری نیست.
نوری نژاد بیان کرد: افراد تازه ورود به نیروی انتظامی به عنوان خدمتگزار جدید، بزرگوارانی را که در تاریخ خدمتگزاری و دفاع از امنیت کشور بودند را الگو قرار دهند.
وی گفت: زمانی که شهید بزرگوار جانباز بودند همکاران ما در ستاد انتظامی لرستان محلی را در داخل ستاد به نام شهید زنده نامگذاری کرده بودند که نمادی از جانباز سید نورخدا موسوی و الان باید این یادمان به نام یادمان شهید نه تنها در داخل ستاد انتظامی بلکه در داخل شهر وجود داشته باشد.
معاون هماهنگ کننده ناجا اظهار داشت: شما گوهری داشتید و باید از معنویت این گوهر شهر شما و مردم بهره بگیرند، بنا به فرمایش فرمانده معظم کل قوا شهدا چراغ هایی هستند تا راه گم نشود، راه گم نشود یعنی اینکه این دنیای مادی وسوسه‌های زیادی برای منحرف شدن انسان دارد و این شهدا چراغ‌های راه هستند.
نوری نژاد عنوان کرد: قول می‌دهم همکاران این شهید بزرگوار در اقصا نقاط کشور در انجام ماموریت در مرزها، برقراری امنیت در شهرها، در مقابله با اشراری که به جان و مال مردم نظر سو دارند با قدرت و با شدت از این امنیت حفاظت کنند.
وی با تاکید بر اینکه امنیت کشور ایران در دنیا مثال زدنی است، ادامه داد: امنیت کشور که نیروی انتظامی مسئول برقراری آن است با کمک همه سازمان‌های امنیتی مثال زدنی است که با تجهیزات، پول و امکانات مادی برقرار نمی‌شود بلکه حتما نیاز به مامورانی فداکار، باهوش، معنوی، جان فدا و امانت دار دارد.
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.