به گزارش ایرنا ، در این مراسم که روز پنجشنبه با حضور فرماندار ، مسئولان ، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم برگزار شد ، گلزار شهدای گمنام ، سید فتح الله و حسین رضا از سوی مسئولان گلباران و با گلاب شستشو داده شد.
فرماندار ورامین در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس گفت : آزادی خرمشهر در سایه همدلی ، وحدت و ولایت مدار ی مردم ایران محقق شد.
محمدرضا یوسفی گفت : آزادی خرمشهر سند جاودانه افتخار و رشادت رزمندگان غیور ایران اسلامی در طول دوران هشت سال دفاع مقدس است و برگ زرینی در طول تاریخ سراسر افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می شود.
وی گفت : آزادی خرمشهر در حالی محقق شد که هیچ یک از تحلیل گران سیاسی و کارشناسان جنگ های جهان این امر را محال می دانستند ولی رزمندگان اسلام ثابت کردند که در سایه همدلی ، وحدت و ولایت مداری محض می توان کارهای محال را انجام داد.
یوسفی تصریح کرد: آزادی خرمشهر ، کلید فتح و پیروزی رزمندگان اسلام در طول دوران هشت سال دفاع مقدس بود.
خرمشهر که پس از 35 روز پایداری و مقاومت در 4 آبان 1359 به اشغال دشمن در آمده بود، پس از 578 روز در روز سوم خرداد 1361 ؛ بار دیگر توسط رزمندگان اسلام فتح شد و پرچم اسلام بر فراز مسجد جامع و پل تخریب شده آن به اهتزاز در آمد.
دشت ورامین در طول دوران هشت سال دفاع مقدس یک هزار و 400 شهید تقدیم اسلام کرده که از این تعداد ، 45 شهید در جریان عملیات آزاد سازی خرمشهر به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.