به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از روابط عمومی شهرداری قم، مرتضی سقاییان‌ نژاد در گفت و گویی با اشاره به این که در سال 2017 مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام شده است، افزود: به دنبال این هستیم که با توسعه زیرساخت ‌های شهر، قم در سال 2027 پایتخت فرهنگی جهان اسلام باشد و ظرفیت ویژه‌ ای برای این شهر ایجاد شود.
وی اضافه کرد: اگر ما به حوزه گردشگری و زائرپذیری شهر توجه داشته باشیم و ظرفیت‌ های این بخش را تقویت کنیم بسیاری از مشکلات اقتصادی شهر حل شده و شاهد رونق کسب و کار خواهیم بود.
وی با تاکید بر ضرورت فراهم کردن زمینه پرکردن اوقات فراغت جوانان در شهر، گفت: باغ پرندگان، تله ‌سیژ و تله ‌کابین، آکواریوم و شهربازی جزو برنامه‌های ما برای افزایش ماندگاری زائر است.
سقاییان نژاد با اشاره به این که در حال آماده سازی قم در شان حرم اهل بیت(ع) با ظرفیتی توریستی هستیم، ادامه داد: در هفته ‌های آینده افتتاح چند طرح شهری خواهیم داشت و در فروردین ماه نیز بالغ بر 6 هزار میلیارد ریال از طرح های عمرانی کلنگ ‌زنی می شود.
وی با اشاره به برنامه شهرداری قم برای زمان‌ بندی یک ساله طرح ‌های عمرانی، اظهار کرد: زمان ‌بر شدن طرح ‌های عمرانی شهروندان را به زحمت می ‌اندازد و برنامه ما برای کاهش مشکلات شهروندان است.
وی با تاکید بر این که تقاطع مقداد در کمتر از یکسال اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: این زمان ‌بندی رضایتمندی و آسایش شهروندان را به دنبال داشته است.
شهردار قم با تاکید بر این که شهرداری به دنبال تکمیل رینگ‌ های ترافیکی شهر است، افزود: ما در حال تکمیل رینگ‌ های ترافیکی هستیم و رینگ سوم شهر از تقاطع مقداد می ‌گذرد که در شرایط فعلی با این طرح ‌ها، ترافیک مرکزی شهر به حاشیه منتقل می شود.
وی با اشاره به هزینه 350 میلیارد ریالی عمرانی این طرح، افزود: فقط 100 میلیارد ریال برای توسعه فضای سبز در اطراف این طرح هزینه شده است.
تقاطع مقداد دارای پل روگذر در امتداد بزرگراه امام علی(ع) و تقاطع کامل شبدری در اتصال به بلوار عمار یاسر است، تقاطع مقداد در محور بزرگراه امام علی (ع) با عمار یاسر قرار گرفته است؛ این طرح عمرانی دارای یک محور رفت و برگشت اصلی و چهار رمپ و لوپ است که رمپ‌ ها و لوپ‌ ها بزرگراه امام علی(ع) را به عمار یاسر متصل می کند.

** اختصاص 75 میلیارد ریال برای احیا و بهسازی آبنماهای شهر قم
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم نیز گفت: 75 میلیارد ریال برای احیا و بهسازی آبنماهای شهر اختصاص داده شد.
پیام جوادیان با بیان این که از این اعتبار در حدود 35 میلیارد ریال برای سال جاری و 40 میلیارد ریال برای سال آینده در نظر گرفته شده است، افزود: با این اعتبار می ‌شد در شهر 10 آبنمای خاص و زیبا ایجاد کنیم و کار تبلیغاتی انجام دهیم، اما هدف ما در این زمینه یک کار ساختاری و اصولی است.
وی با اشاره به احصای اشکال آبنماها در قم اظهار کرد: این کار بسیار مشکل بود؛ چراکه سه متخصص عمران، برق و مکانیک باید درباره یک آبنما نظر دهند تا ایرادها مشخص شود.
وی در توضیح نقاط ضعف در نگهداری آبنماها در شهر قم، گفت: بسیاری از آبنماهای شهر با موتور شناور کار می‌ کند که در این طرح تاسیسات الکتریکی داخل آب قرار می‌ گیرد و اگر کوچک‌ ترین اتصالی ایجاد شود، برق به آب منتقل و فاجعه ایجاد می‌ شود.
جوادیان افزود: آب نماهایی را که با پمپ شناور کار می ‌کردند برای ایمنی شهروندان از مدار خارج و دستورالعملی صادر شد که هر آبنمایی که ساخته می ‌شود باید بر اساس سامانه آب ‌نمایی که وجود دارد، موتورخانه خشک ساخته شود که داخل آب قرار نمی ‌گیرد و ایمنی بسیار بهتری دارد.
وی افزود: امسال برای این کار حدود 52 میلیارد ریال بودجه لحاظ شده که در اصلاحیه بودجه 10 میلیارد ریال هم به این رقم اضافه شد.
وی گفت: مناقصه برگزار شده و در حال حاضر چهار پیمانکار در شهر آبنماها را با توجه به اولویت ساماندهی می‌ کنند.
/2085/ 1175 تنظیم کننده: سمیه حیدری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.