به گزارش ایرنا، معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم در این آیین گفت: طرح تقاطع مقداد از جمله طرح های شاخص شهر قم است که در روزهای پایانی سال گذشته مرحله عملیاتی ساخت این تقاطع آغاز شد و در مدت کمتر از یک سال این طرح به مرحله بهره برداری رسید.
علیرضا قاری قرآن بیان کرد: تقاطع مقداد با آزادراه قم - گرمسار تنها یک کیلومتر فاصله دارد و در صورت بازگشایی این مسیر با همکاری وزارت راه و شهرسازی، علاوه بر آسان شدن مسیر حرکت خودروها به سمت مرکز شهر و کاهش بار ترافیکی، تغییر محسوسی در حجم ورودی خودرو ها از طریق تقاطع72 تن به وجود می آید.
وی با اشاره به اقدام های شهرداری قم برای توسعه همه جانبه شهر، افزود: بسیاری از طرح های عمرانی شهر قم در هفته های آینده به بهره برداری می رسد و برای محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار، بیش از 250 هزار تن آسفالت ریزی در سطح شهر قم انجام شده است و این کار با سرعت بیشتری ادامه می یابد.
تقاطع مقداد دارای پل روگذر در امتداد بزرگراه امام علی(ع) و تقاطع کامل شبدری در اتصال به بلوار عمار یاسر است، تقاطع مقداد در محور بزرگراه امام علی (ع) با عمار یاسر قرار گرفته است؛ این طرح عمرانی دارای یک محور رفت و برگشت اصلی و چهار رمپ و لوپ است که رمپ‌ها و لوپ‌ها بزرگراه امام علی (ع) را به عمار یاسر متصل می کند.
قبل از اجرای این طرح انتهای بلوار عمار یاسر بن بست بود و ارتباطی با بزرگراه امام علی(ع) نداشت که با افتتاح تقاطع مقداد علاوه بر این که امتداد بزرگراه امام علی(ع) به صورت غیرهمسطح درآمد، اتصال این بزرگراه از سمت شمال و جنوب به داخل بلوار عمار یاسر امکان‌ شد. این طرح ارتباط کاملی از بزرگراه امام علی(ع) به سمت بلوار پیامبر اعظم(ص) را برقرار می‌کند، بنابراین یکی از مهمترین دستاوردهای آن، از بن بست درآوردن بلوار عمار یاسر است.
در این آیین سید مهدی صادقی استاندار قم، سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم، رضا سیار فرماندار، ولی الله بیاتی رئیس شورای اسلامی شهر قم و دیگر اعضای این شورا حضور داشتند؛ همچنین احمد امیر آبادی و حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی از دیگر میهمانان این آیین بودند؛ نمایندگان بیوت مراجع، معاونان استاندار و شماری از مدیران دستگاه های اجرایی استان نیز در این آیین حضور داشتند.
7405/ 1175 خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.