به گزارش ایرنا، یونس عالی پور روز شنبه در جلسه ستاد تسهیلات زائران و خدمات سفر استان قم، افزود: این استان همانند سال های گذشته تمهیدهای ویژه ای در بخش های مختلف از جمله اسکان، امداد و درمان، خدمات شهری، امور فرهنگی و زیارتی برای زائران در نظر گرفته است.
وی با بیان این که استان قم هم محل گذر و هم مقصد زائران است، بیان کرد: عید امسال با ولادت حضرت زهرا(س) همزمان شده است که هم مناسبت ملی و هم مناسبت مذهبی و دینی داریم و به همین دلیل پیش بینی می شود سفر به این استان در عید نوروز امسال نسبت به سنوات گذشته افزایش یابد.
وی ادامه داد: آمادگی همه دستگاه های اجرایی استان برای ارائه خدمات مختلف لازم و ضروری است و کمیته های ستاد تسهیلات زائران باید هر هفته با برگزاری جلسه، گزارش عملکرد خود را ارائه دهند.
عالی پور با اشاره به جلسه های برگزار شده در کمیته های مختلف ستاد اسکان، اضافه کرد: انتظار استانداری قم از کمیته های مختلف ستاد تسهیلات زائران، ارائه خدمات به مسافران در حد مطلوب است و کوتاهی از هیچ دستگاهی در این زمینه پذیرفتنی نیست.
وی ادامه داد: شان استان قم به عنوان پایگاه انقلاب این است که در خدمت رسانی به زائران بتواند رضایت همه مسافران را جلب کند و جزو استان های برتر در این عرصه باشد.
وی بیان کرد: کمیته اسکان که مسئولیت آن برعهده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم است در هفته نخست تعطیلات باید با همکاری آموزش و پرورش و استفاده از ظرفیت مدارس نسبت به اسکان مسافران اقدام کند.
عالی پور افزود: در هفته دوم آموزش و پرورش فقط مسئولیت مسافران فرهنگی را برعهده دارد و ستاد اسکان باید از ظرفیت مراکز اقامتی، مهمانسراها و بقاع متبرکه استفاده کند.
در حال حاضر استان قم دارای حدود 10 هزار تخت پذیرایی و گردشگری است.
وی ادامه داد: میراث فرهنگی باید اقدام های لازم برای استفاده مسافران و زائران از کاروانسرای دیرگچین را نیز انجام دهد.
کاروانسرای دیر گچین مربوط به دوره ساسانی صفوی در بخش مرکزی قم در کیلومتر 60 جاده قم - گرمسار واقع شده این اثر در تاریخ 1 مهر 1382با شماره ثبت 10408 به عنوان یکی از آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
معاون استاندار قم در ادامه بر راه اندازی سیستم اطفاع حریق در تمام پارکینگ ها، نصب تابلوهای راهنمای زائر با زبان های مختلف، نصب بنر خوش آمدگویی به زائران از سوی همه دستگاه های اجرایی، تهیه نقشه استان از سوی کمیته اطلاع رسانی، تجهیز جاده قم – گرمسار به آنتن های مخابراتی و ساماندهی زائران غیر ایرانی تاکید کرد.
در این جلسه که با حضور اعضای ستاد تسهیلات زائران و خدمات سفر استان قم در سالن جلسه های معاونت امور زائران استانداری قم برگزار شد، اعضای کمیته های مختلف به ارائه گزارشی از اقدام های صورت گرفته پرداختند.
/2085/ 1175 خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.