حجت الاسلام محمد ایوبی روز دوشنبه با تسلیت وفات حضرت معصومه (س) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حضرت فاطمه معصومه (س) در خاندانی متولد شدند که همگی از فضایل اخلاقی و تمام ارزش های والای انسانی برخوردار بودند
وی، با بیان اینکه استقامت در برابر ناملایمات زندگی و پاکدامنی از جمله ویژگی های بارز کریمه اهل بیت (ع) است، اذعان داشت: خاندان اهل بیت (ع) سرشار از علم و تقوا بودند و الگویی کامل برای آنهایی که دوستدار رسیدن به سعادت الهی هستند.
امام جمعه کنگاور، با اشاره به فرمایش امام صادق (ع) در باره کرامات حضرت معصومه (س)، تصریح کرد: ایشان می فرمایند که قم محل بارگاه این بانوی بزرگ اسلام، کوفه کوچک اهل بیت (ع) است و شیعیان ما با شفاعت ایشان وارد بهشت می شوند.
حجت الاسلام ایوبی ادامه داد: مقام بالای حضرت معصومه (س) موجب شده بود که شیعیان از سراسر کشورها برای حل مسائل علمی و دینی خویش به این بانوی بزرگ اسلام مراجعه کنند و ایشان همواره سعی داشتند به شبهات کوچک و بزرگ دینی مسلمانان پاسخ دهند.
به گفته این مقام مسئول، حضرت فاطمه معصومه (س) جزو معصومانی هستند که دارای زیارت نامه بوده و جز حضرت ابوالفضل (ع) و حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) هیچکدام از معصومان امام زادگان زیارت نامه ندارند.
وی، با بیان اینکه حضرت فاطمه معصومه (س) پس از حضرت زهرا (س) از بانوان برجسته دین اسلام بوده که زیارت مأثوره دارند، افزود: ایشان با داشتن روحی با عظمت مظهر عفاف و تقوا بودند.
حجت الاسلام ایوبی، حضرت فاطمه معصومه (س) لقب های بسیاری مانند راضیه، مرضیه، زکیه، طاهره، صدیقه، حمیده و رشیده دارند که همگی نشان از شخصیت والا و آسمانی ایشان در نزد همگان است.
حضرت فاطمه معصومه (س) اوّل ذی القعده سال 173هـ . ق در مدینه منوّره به دنیا آمد و در سن 28 سالگی در روز دهم یا دوازدهم ربیع الثانی سال 201هـ . ق در شهر قم از دنیا رفت.
8066/7447 خبرنگار:مجید رحمتی ** انتشار دهنده:علی مولوی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.