حجت الاسلام محمد ربانی مسئول فرهنگی دفتر آیت الله مکارم شیرازی روز شنبه پس از پایان بازدید از حوزه های علمیه خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این هیات در بازدید سه روزه ، وضعیت حوزه های علمیه از جهات مختلف مورد بررسی قرار داد و با مشکلات و کم و کاستی های آنان آشنا شد.
وی گفت: در بررسی های میدانی از حوزه های علمیه استان به این نتیجه رسیدیم که وضعیت کمی و کیفی حوزه ها ، بیش از آن چیزی بود که پیش از این تصور می شد.
مسئول فرهنگی دفتر آیت الله مکارم شیرازی در ادامه وجود 10هزار طلبه برادر و خواهر در 85حوزه علمیه را نشانه بالندگی و تعالی حوزه های علمیه خوزستان توصیف کرد و افزود: همه سطوح حوزوی درحوزه های علمیه خوزستان تدریس می شود و این مایه مباهات و افتخار استان مجتهد پرور خوزستان می باشد.
ربانی در ادامه ، پخش و تدریس درس خارج آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز از طریق فضای مجازی در حوزه های علمیه استان را نقطه قوت حوزه های استان برشمرد و افزود: به نظر می رسد یک نهضت علمی در سطح حوزه های علمیه استان خوزستان شکل گرفته است و این می تواند برای سایر حوزه های علمیه کشور الگو و نمونه باشد.
وی با بیان اینکه حوزه های علمیه خوزستان در تربیت و پرورش مبلغ و فعالیت آنان در مدارس و مساجد موفق عمل کرده است افزود: وضعیت حوزه های علمیه استان در بسیار از جهات شبیه حوزه های علمیه قم است و مراحل رشد و تعالی را به سرعت طی کرده اند.
مسئول فرهنگی دفتر آیت الله مکارم شیرازی گفت: در دو دهه اخیر تلاش های زیادی برای گسترش حوزه های علمیه در دورترین نقاط استان شده است به گونه ای که کمتر شهری است که در آن حوزه علمیه راه اندازی نشده باشد.
وی در ادامه با ابلاغ سلام گرم آیت الله مکارم شیرازی به مردم استان خوزستان اظهار داشت: گزارش کامل وضعیت حوزه های علمیه استان تقدیم معظم له خواهد شد.
به گزارش ایرنا در سفر هیات اعزامی از سوی دفتر مکارم شیرازی هدایای نقدی و کتاب به همه طلاب و استادان حوزه های علمیه اهدا شد.
این هیات در سفر به استان خوزستان با آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان و زعیم حوزه های علمیه خوزستان و حجت الاسلام مسعود بهرام پور مدیر حوزه های علمیه استان دیدار و گفت وگو کرد.
6065/6064
خبرنگار:محمدرضا بنوره** انتشار دهنده: محسن بهاروند

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.