به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد شاهچراغی روز چهارشنبه در نشست شورای زکات استان در دفتر امام جمعه سمنان، افزود: با پرداخت زکات انسان از حرص ، حسادت و دنیاپرستی پاک می شود و این امر باعث رشد انسان می شود.
وی، بر تشویق افراد زکات دهنده تایید کرد و ادامه داد: افرادی که به موقع زکات پرداخت می کنند، مال و جان آن ها بیمه می شود و این افراد آرامش پیدا می کند و باید این افراد بیشتر تشویق شوند تا زکات خود را به موقع پرداخت کنند.
وی یادآور شد: زکات هشت مصرف دارد که باید به ترتیبی که خداوند به آن اشاره کرده است ، توجه ویژه داشت و باید به ترتیب اولویت در آن موارد هزینه شود.
وی افزود: اولین مصرف کننده زکات باید فقرا و افراد نیازمند باشند و باید در ابتدا مشکلات مردم فقیر حل شود، پرداخت زکات برای فعالیت های عمرانی بعد از کمک به فقرا در نظر گرفته شود .
آیت الله شاهچراغی، یکی از نهادهای خوب نظام جمهوری اسلامی ایران را کمیته امداد امام خمینی (ره) معرفی کرد و گفت: این نهاد در خدمت محروم ها است و در جامعه نقش پر رنگی دارد.
وی گفت: زکات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و همواره در کنار نماز به آن اشاره شده است و مانند نماز، زکات نیز ستون دین است و مردم باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند.
نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه سمنان اضافه با بیان اینکه زکات گرفتنی است و دادنی نیست، ادامه داد: روحانی هایی که در شهرها و روستاها زکات را دریافت می کنند باید به درستی این کار را انجام دهند.
وی اضافه کرد: روحانی های دریافت کننده زکات هستند باید صداقت و امانت داری را سرلوحه کار خود قرار دهند و در این راه بیشتر تلاش کنند.
آیت الله شاهچراغی گفت: برای دریافت زکات در استان سمنان باید تلاش بیشتری شود، زیرا ظرفیت ها و استعدادهای لازم در این استان وجود دارد که باید به بهترین نحو از آن ها بهره گرفت.
نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه سمنان، بر حمایت بیشتر مبلغان زکات تاکید کرد و گفت: باید از این افراد حمایت مالی بیشتری شود.
به گزارش ایرنا، در این نشست محمدرضا خباز استاندار، سید جواد رضوی مدیر کل کمیته امداد(ره) استان و شماری از مسوولان استان سمنان حضور داشتند و درباره موضوع پرداخت زکات به موقع و درست مباحثی را مطرح کردند.
درآمد کل زکات استان سمنان در 9 ماه 95 حدود پنج میلیارد و 100میلیون تومان برآورد شده است.
زکات بر 9 قلم شامل گندم، جو، خرما ، کشمش ، طلا ، نقره ، گوسفند ، گاو و شتر واجب است.
7341/6103
خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.