به گزارش ایرنا، ولی الله بیاتی روز سه شنبه در آیین افتتاح تقاطع غیر همسطح مقداد شهر قم افزود: در جلسه فوق العاده شورای اسلامی شهر قم که شب گذشته برگزار شد، 22هزار میلیارد ریال بودجه برای فعالیت های جاری و عمرانی شهرداری قم در سال آینده اختصاص یافت.
وی ادامه داد: بودجه خوبی برای فعالیت های شهرداری قم در نظر گرفته شد تا سرعت بالای طرح های عمرانی آن ادامه یابد و در همین رابطه امید است تا پایان امسال و ابتدای سال آینده بسیاری از طرح های شهری در قم به بهره برداری برسد.
وی با بیان این که نیروهای شهرداری برای بهره برداری سریع طرح ها به صورت سه شیفت کار می کنند، افزود: در شهر قم همکاری خوبی میان مجموعه مدیریت شهری با دستگاه های اجرایی برقرار است و امیدواریم این وحدت باعث پیشرفت شهر مقدس قم در عرصه های مختلف شود.
بیاتی گفت: در کنار بودجه درنظر گرفته شده برای شهرداری بودجه به خصوصی هم برای تکمیل شبکه مترو قم اختصاص یافت.
وی افزود: از میان بودجه 22 هزار میلیارد ریالی شهرداری قم در سال آینده، 6 هزار میلیارد ریال برای هزینه های جاری و مبلغ 16 هزار میلیارد ریال برای فعالیت های عمرانی است تا احداث پل ها و طرح های شهری با سرعت ادامه یابد و همچنین دیون شهرداری به پیمانکاران پرداخت گردد.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت احداث مراکز تفریحی در سطح شهر قم، در سال آینده ساخت 10 مرکز فرهنگی و تفریحی دنبال می شود و برای اجرای این طرح ها علاوه بر جذب سرمایه گذار، بودجه خاصی درنظر گرفته شده است تا آرامش شهروندان بیش از پیش تامین شود.
رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: در کنار بودجه مصوب شهرداری قم، 2 هزار میلیارد ریال بودجه هم برای سازمان های زیر نظر شهرداری تخصیص یافت.
وی بیان کرد: امید است با مساعدت های دولت، بدهی های شهرداری قم به پیمانکاران پرداخت شده و با اجرای سریعتر طرح های عمرانی، فضای شهر قم برای زندگی مجاوران و حضور زائران کریمه اهل بیت (س) مطلوب تر شود.
تقاطع مقداد دارای پل روگذر در امتداد بزرگراه امام علی(ع) و تقاطع کامل شبدری در اتصال به بلوار عمار یاسر است، تقاطع مقداد در محور بزرگراه امام علی (ع) با عمار یاسر قرار گرفته است؛ این طرح عمرانی دارای یک محور رفت و برگشت اصلی و چهار رمپ و لوپ است که رمپ‌ها و لوپ‌ها بزرگراه امام علی (ع) را به عمار یاسر متصل می کند.
قبل از اجرای این طرح انتهای بلوار عمار یاسر بن بست بود و ارتباطی با بزرگراه امام علی(ع) نداشت که با افتتاح تقاطع مقداد علاوه بر این که امتداد بزرگراه امام علی(ع) به صورت غیرهمسطح درآمد، اتصال این بزرگراه از سمت شمال و جنوب به داخل بلوار عمار یاسر امکان‌ شد. این طرح ارتباط کاملی از بزرگراه امام علی(ع) به سمت بلوار پیامبر اعظم(ص) را برقرار می‌کند، بنابراین یکی از مهمترین دستاوردهای آن، از بن بست درآوردن بلوار عمار یاسر است.
7405/ 1175 خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.