حسین میرزائیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا در خصوص شرایط مالی شهرداری های استان اصفهان گفت: رکود اقتصادی در شهرهای استان اصفهان، کاهش صدور پروانه ساختمانی، عوارض کارخانه های صنعتی و مالیات بر ارزش افزوده را در پی داشته و همین امر باعث شده است تا درآمد شهرداری ها در حالت سراشیبی قرار گیرد.
رئیس شورای شهر بادرود افزود: 60 میلیون تومان بودجه به شهرداری بادرود اختصاص داده شده است که هنوز محقق نشده است و انتظار می رود دولت با ارائه لایحه ای تحت عنوان در آمد پایدار در صدد کمک به شهرداری های استان برآید.
میرزائیان گفت: خواسته ها و مطالبات مردم با توجه به نیاز هایشان نسبت به گذشته، از قبیل پارک، پل های عابر پیاده و مترو که مهم ترین خواسته های مردم است افزایش یافته است و امسال 30 درصد از از طرح های عمرانی استان اصفهان عملیاتی شده و 70 درصد از طرح های عمرانی نیز بلا تکلیف مانده است.
نماینده استان اصفهان در شورای عالی اصفهان گفت: تقریبا حقوق 30 درصد از پرسنل شهرداری استان اصفهان 2 یا 3 ماه تاخیر داشته است که امیدواریم تا پایان سال پرداخت شود.
میرزائیان بیان کرد: در استان اصفهان منابع مالی پایدار وجود ندارد ولی شهرداری از طریق مالیات بر ارزش افزوده و در آمدهای ناپایدار مثل صدور پروانه های ساخت درآمد کسب می کند.
7408/7430 * خبرنگار: رحمت الله کاملی بادی * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.