به گزارش ایرنا، مهدی جمالی نژاد عصر یکشنبه در حاشیه مراسم درختکاری در بوستان شهدای مدافع حرم واقع در منطقه 11 اصفهان، افزود: با استفاده از شبکه های جدید آبیاری، کاشت درختان و بذرهای مقاوم به خشکی، استفاده از پساب (آب پایدار) و ساز و کارهای به روز دنیا در این راه گام های موثری برداشته شده و به آن ادامه خواهیم داد.
وی از افتتاح سامانه تصفیه تکمیلی فاضلاب سپاهان شهر با ظرفیت ۱۲هزار مترمکعب در روز در ابتدای سال آینده خبر داد و گفت: استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز مطابق با استانداردهای روز دنیا انجام می گیرد.
جمالی نژاد افزود: عملیات اجرایی سامانه تصفیه تکمیلی فاضلاب شمال شهر اصفهان با ظرفیت هشت هزار مترمکعب در روز آماده کلنگ زنی است.
وی بیان کرد: همچنین نصب کنتور بر روی چاه ها برای استفاده بهینه آب، احداث دهها مخزن آب و صدها کیلومتر مسیر خطوط آبرسانی از جمله اقدامات شهرداری برای مدیریت بهینه آب است.
وی اضافه کرد: هدف مهم دیگر شهرداری اصفهان، توسعه پارک سازی، بوستان سازی و ساماندهی فضای سبز در کلیه مناطق اصفهان بویژه در مناطق کمتر برخوردار شهر به طور یکسان و متوازن است.
جمالی نژاد گفت: رویکرد توسعه حجمی فضای سبز می تواند اصفهان را به فضای اولیه خود یعنی باغشهر برگرداند.
وی افزود: توسعه حجمی فضای سبز همچنین علاوه بر حفظ محیط زیست و پاکی هوا، در پایداری و تقویت خاک نیز تاثیرگذار بسزایی دارد.
شهردار اصفهان ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از شهرها از جمله اصفهان با پدیده ریزگردها درگیر هستند می توان با درختکاری مناسب از این پدیده جلوگیری کرد همچنانکه در شرق اصفهان برای جلوگیری از برخاستن گرد و غبار پهنه های فضای سبز ایجاد شده است.
شهردار اصفهان اعلام کرد: تعداد درختان کاشته شده توسط شهرداری های مناطق 15گانه از ابتدای امسال تاکنون ۲۰۸هزار و ۹۵۵ اصله است.
وی افزود: در هفته درختکاری تاکنون ۶۸هزار و ۴۸۰ نهال کاشته شده است.
به گفته شهردار اصفهان در جمع خبرنگاران، تعداد کاشت درخت در هفته درختکاری در مراکز عمومی، آموزشی و نظامی ۲۰هزار اصله بوده است.
در عرصه های مجموعه پردیس شرق حدود ۶۳ هزار اصله درخت کاشته شد.
در مجموع از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۶۰هزار اصله درخت در سطح شهر اصفهان کاشته شده است.
سرانه فضای سبز شهر اصفهانبرای جمعیت ۲ میلیون و 100 هزار نفری شهر اصفهان ۲۵.۲ متر مربع است.
مساحت فضای سبز شهر اصفهان بیش از ۵هزار و ۳۰۰ هکتار است که ۳ هزار و ۶۰۰هکتار آن در اختیار شهرداری قرار دارد.
توسعه فضای سبز سطحی اصفهان تا پایان دی امسال ۴۰هکتار ، توسعه فضای سبز تفرجگاهی ۷هکتار و توسعه حجمی اصفهان ۳۰هکتار بوده است.
مساحت فضای سبز تحت پوشش آبیاری تحت فشار ۱۹۰۰ هکتار است که هزار و 300 هکتار آن در اراضی حاشیه ای و ۶۰۰ هکتار آن در اراضی شهری قرار دارد.
از مجموع مساحت فضای سبز قابل آبیاری،۸۰ درصد به شبکه آبیاری تحت فشار مجهز است.
این مراسم با حضور مادران شهدای اصفهان بویژه مادران شهید خرازی و تورجی زاده ، اعضای شورای شهر و جمعی از مردم اهالی منطقه یازده با عنوان ' پویش درختی برای مادرم' برگزار شد.
پ/7153 / 6022 خبرنگار: هُدا استکی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.