به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی روز یکشنبه در آیین روز درختکاری که در منطقه آتشگاه کرج برگزار شد، افزود: در این منطقه اغلب نهال ها به درخت کاج اختصاص یافته است.
وی بیان داشت: هر یک هکتار درخت کاج سالانه 36تن گرد و غبار را از محیط اطراف پاک می کند.
حقیقی خاطر نشان کرد: برای گسترش فضاهای سبز در این منطقه از نظرات کارشناسی اساتید دانشگاه ها استفاده شده که خود نشان دهنده این است که کار به صورت علمی پیش می رود.
وی ادامه داد: در امر توسعه فضاهای سبز نهال هایی باید کاشته شود که میکروب ها را نابود کند.
به گفته این مسئول امروز در جوامع صنعتی بحث درختکاری با این وسعت می تواند در توسعه و پیشرفت صنعت و فناوری کمک قابل توجهی کند چرا که درخت در تولید اکسیژن به عنوان ریه شهرتاثیر بسزایی می تواند داشته باشد و در ایجاد تعادل آب و هوای نقش آفرینی کند.
حقیقی اظهار داشت: از سوی دیگر بحث درخت و درختکاری موضوع دینی و شرعی است که امیدواریم مسئولان استانی به آن توجه ویژه داشته باشند چرا که درخت و درختکاری منبع اصلی زیبایی و حیات انسان بوده و درخت مظهر قدرت و نشانه نظم الهی است .
وی بیان داشت: در فضلیت درخت و درختکاری همین بس که در قرآن کریم بر این موضوع بارها تاکید شده است و پیامبر اسلام (ص) درختکاری را صدقه می دانند.
این مسئول گفت: یکی از موضوعاتی که اکنون کلانشهر ها را آزار می دهد ساخت و سازهای غیر قانونی است که در کلانشهر کرج و با توسعه این وسعت فضای سبز به مساحت 400 هکتار از معضل ساخت و ساز به صورت گسترده ای جلوگیری شده است.
7410/ 6155خبرنگار: مژگان السادات سجادی** انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.