به گزارش خبرنگار ایرنا، برج میلاد با مساحت 13 هزار متر از نظر وسعت کاربری سازه راس برج در میان تمامی برج‌های مخابراتی دنیا مقام نخست را دارد که مطالعات احداث برج میلاد در سال 71 آغاز و پس از طی مراحلی چون مکان سنجی، آغاز ساخت، نامگذاری، پیشرفت های فیزیکی و در آخرین اقدام پس از 16 سال (در سال 1387) مورد بهره برداری قرار گرفت.
بدنه اصلی برج میلاد از یک هشت ضلعی مرکزی با تعدادی دیوار داخلی با دو یال ذوزنقه ای شکل گرفته که این بدنه بتنی تا 215 متری و پس از آن نیز گنبد آسمان و بخش آنتن مخابراتی قرار دارد. همچنین وجود 6 آسانسور که در داخل این بدنه کمتر از50 ثانیه گردشگران زیادی را به 261 متری برج میلاد می رساند.
ساختمان لابی در 6 طبقه با مساحتی افزون بر23هزار متر مربع بنا شده که طبقه همکف ورودی و پذیرش بازدید کنندگان بوده که در این قسمت نیز سالن انتظار، بانک، آسانسور و دستگاههای خود پرداز قرار گرفته است.
همچنین گنبد آسمان، به عنوان آخرین طبقه بازدید گردشگران محسوب می شود و در ارتفاع 302متری از زمین واقع شده که از یک نیم کره شیشه ای تشکیل که فضای داخلی آن را موزه فرهنگ و تمدن ایران تشکیل می دهد و در این موزه می توان سیر تکامل تاریخ و فرهنگ ایران را با روایتی هنرمندانه مشاهده کرد.
همچنین در بخش گنبد آسمان برج میلاد، سکوی دیدباز، سکوی دید بسته، رستوران گردان و رستوران وی‍ژه وجود دارد که در این قسمت فضای جذاب گردشگری پایتخت، موزه شهرداری، بزرگترین رستوران گردان جهان و طبخ غذاهای ایرانی ایجاد شده است.
با این تفاسیر نماد مدرن گردشگری پایتخت این روزها شکل و شمایل دیگری به خود گرفته و تجربه موفق جشنواره نوروزی سال گذشته، مدیران برج میلاد تهران را بر آن داشت تا بار دیگر شهروندان را در نوروزی دیگر به زیر سایه ششمین برج بلند دنیا دعوت کنند.
مدیران برج میلاد تهران قصد دارند تا امسال با برگزاری جشنواره نوروزی در این مجموعه فرهنگی، گردشگری از 25 اسفند تا نیمه فروردین ماه سال جدید، زمینه برای جذب گردشگران داخلی و خارجی برای بازدید از این مجموعه را فراهم کنند.
برج میلاد(یادمان ملی ایرانیان) در ضلع جنوبی بزرگراه شهید همت قرار گرفته است.
خبرنگار: امین کمالی فر - انتشار دهنده: محمد آجورلو
تهرام/7247**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.