به گزارش ایرنا، محمد علی نبی پور روز چهارشنبه در کارگروه گردشگری نوروزی گناباد با محوریت قنات جهانی قصبه، افزایش تعامل و همراهی دستگاههای اجرایی را ضرورت توسعه و رونق گردشگری این شهرستان دانست و خواستار هم افزایی بیشتر در این زمینه شد.
وی افزود: برای جذب بیشتر گردشگر داخلی و خارجی و مسافران نوروزی و افزایش بازدید از قنات قصبه گناباد باید از شست و شو های غیر قانونی در این قنات جلوگیری شده و امکانات بهداشتی، رفاهی و روشنایی لازم در محدوده آن ایجاد شود.
مدیر پایگاه قنات جهانی قصبه گناباد هم در این کارگروه گفت: در تعطیلات نوروزی سال 1395 حدود 34 هزار گردشگر داخلی و خارجی از این قنات بازدید کردند که با توجه به ثبت جهانی این اثر پیش بینی می شود این تعداد در نوروز سال 96 به بیش از 50 هزار نفر افزایش یابد.
رسول صنوبری افزود: برگزاری نمایشگاه صنابع دستی و مشاغل خانگی و عرضه غذاهای محلی از جمله برنامه های جانبی در محدوده قنات قصبه گناباد در تعطیلات نوروزی است.
وی اظهار کرد: ورودی شماره یک در مظهر و پایاب قنات قصبه برای بازدید گردشگران آماده شده و بازدید در گروه های 10 تا 20 نفره انجام می شود.
قنات قصبه گناباد در چهلمین کمیته میراث جهانی سازمان یونسکو در شهر استانبول ترکیه در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسید.
جشن ملی ثبت جهانی قنات قصبه گناباد بهمن ماه سال جاری با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برگزار شد.
قنات قصبه از 2500 سال قبل و در زمان هخامنشیان برای تامین آب شرب در منطقه گناباد ایجاد شده که همچنان در تامین آب این منطقه نقش آفرین است.
شهرستان گناباد دارای 250 اثر تاریخی و معنوی است که از این تعداد 142 اثر به ثبت آثار ملی رسیده است.
چهار موزه باستان شناسی، مردم شناسی، آب و موزه روستایی زعفران در گناباد برای بازدید علاقه مندان دایر است.
وجود 17 مقبره امامزاده ها از دیگر ظرفیتهای معنوی و مذهبی شهرستان گناباد است.
2095/7545/ 6053 خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.