به گزارش ایرنا، محسن خرمی از خیران این طرح در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این پایگاه در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع و با اعتبار 40 میلیارد ریال احداث شد.
وی اظهار داشت: این پایگاه ظرفیت فرود آمدن 2 فروند بالگرد پهن پیکر به صورت همزمان و استقرار تعدادی آمبولانس زمینی را دارد و از سوی دیگر امکاناتی مانند فضای اداری به مساحت 800 متر مربع، فضای آموزشی، استراحت و ورزش کارکنان، نمازخانه و غیره در آن پیش بینی شده است.
این پایگاه علاوه بر این که امکان پرواز بالگرد دارد، دارای 2 محل آشیانه و فرود اضطراری است و همزمان سه فروند بالگرد می توانند در این پایگاه استقرار داشته باشند.
این پایگاه مجموعه کاملی از ارائه خدمات آمبولانس زمینی و هوایی است که به تناسب نیازی که در سطح جاده پیش می آید، قابل استفاده است و در حوادثی که نیازمند حضور همزمان بالگرد، اتوبوس آمبولانس و آمبولانس است، سرعت عمل اورژانس بسیار بالا خواهد بود.
از زمان آغاز به کار اورژانس هوایی در قم تاکنون بیش از 700 بیمار و مصدوم به وسیله بالگرد به مراکز درمانی قم منتقل شده است.
در حاشیه افتتاح اورژانس هوایی استان قم، 11 دستگاه آمبولانس نیز با اعتبار 33 میلیارد ریال وارد چرخه خدمت رسانی شد.
توسعه اورژانس هوایی در راستای طرح تحول سلامت است. طرح تحول نظام سلامت از 15 اردیبهشت سال 93 با هفت طرح و برنامه جامع شامل کاهش پرداختی مردم، ارتقای کیفیت ویزیت، ترویج زایمان طبیعی، مقیم کردن پزشکان متخصص، ارتقای هتلینگ بیمارستان ها، اورژانس هوایی و پرداخت مبتنی بر عملکرد آغاز شد.
7401 / 1175 خبرنگار: بهمن اطمینان ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.