به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری قم، سید مهدی صادقی روز دوشنبه در دیدار اعضای نظام مهندسی ساختمان استان قم با اشاره به ظرفیت کارشناسی بسیار خوب نظام مهندسی در بخش مسکن افزود: در راستای بهینه سازی شرایط از جهت فنی و تخصصی و زیبایی منظر شهری باید از ظرفیت های کارشناسی سازمان نظام مهندسی استفاده شود.
وی همچنین اهلیت سنجی افراد و مجریان در واگذاری طرح های عمرانی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: نداشتن نیازسنجی و اهلیت سنجی صحیح امروز برای مردم و دولت مشکلاتی را در برخی طرح های مهم ایجاد نموده است.
استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مزایای استفاده از شرکت های مشاور بومی در طرح های عمرانی دستگاه های دولتی گفت: زمینه استفاده از ظرفیت این شرکت ها در طرح های مدیریت شهری فراهم شود.
صادقی همچنین تعرفه های دریافتی از مردم در ساخت و ساز را مورد توجه قرار داد و گفت: در جایی که به ترقی و رشد اقتصادی مردم منتهی می شود دولت باید از سهم خواهی خودداری کند و زمینه های لازم برای توسعه بخش خصوصی را فراهم نماید.
معاون امور عمرانی استاندار قم نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت نظام مهندسی استان قم اظهار داشت: در بحث مشاور طرح های عمرانی می توانیم از ظرفیت های بومی استفاده کنیم.
محسن بهشتی با بیان این که استفاده از مهندسین بومی و تجارب و شناخت آنها نسبت به نوسازی بافت فرسوده قم بسیار کمک کننده است افزود: تحقق این مساله موجب افزایش اشتغال در سطح استان خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: با تغییر برخی ضوابط می توانیم از مشاوران بومی برای طرح های عمرانی استفاده کنیم.
بهشتی، بحث استفاده از مجریان ذیصلاح در سایر استان ها را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: این مساله باید با فراهم نمودن ساختارهای صحیح در استان قم اجرا شود.
چهار هزار و 690 تن عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم هستند.
1175 / تنظیم کننده و انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.