خلیل مرادی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این که در این مدت، 103 هزار و 378 تن از مردم استان قم در سامانه درخواست کارت ملی هوشمند ثبت نام کرده اند، اظهار داشت: حدود 79 هزار و 574 تن کارت ملی هوشمند خود را دریافت کرده اند.
وی افزود: امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته استقبال مردم استان قم برای ثبت نام در سامانه درخواست کارت ملی هوشمند بیشتر بوده است.
مدیرکل ثبت احوال قم در ادامه، با ارائه آماری از عملکرد صدور کارت ملی هوشمند در سال گذشته، گفت: 389 هزار تن در سامانه اینترنتی صدور کارت هوشمند ثبت نام کرده بودند که از این تعداد 273 هزار و 306 تن به دفاتر پیش خوان مراجعه و مدارک خود را تکمیل کرده و 215 هزار و 438 تن کارت ملی هوشمند دریافت کرده اند.
وی با اشاره به این که مدت اعتبار کارت های ملی کاغذی تا پایان سال 96 است گفت: بعد از اتمام این اعتبار، مردم باید اقدام به تهیه کارت های هوشمند برای دریافت خدمات کنند.
مرادی بیان داشت: در حال حاضر خدمات رسانی کارت ملی هوشمند در 6 دفتر پیشخوان و پست در مناطق مختلف استان قم صورت می گیرد که تا آخر سال برنامه ریزی شده است تا پنج دفتر دیگر برای خدمت رسانی راه اندازی شود.
وی ادامه داد: برای دسترسی راحت تر مردم بخش های پنجگانه استان قم به خدمات صدور کارت ملی هوشمند، دفاتری در شهرهای کهک و دستجرد نیز راه اندازی می شود ضمن این که دفتر خدمات صدور کارت ملی هوشمند در شهر جعفریه تاسیس شده است.
مدیرکل ثبت احوال قم با بیان این که زمان تحویل کارت ملی هوشمند از هنگام ثبت نام، حدود چهار ماه به طول می انجامد افزود: پیش از این زمان صدور کارت ها بیش از پنج ماه طول می کشید که این امر با تجهیز خدمات، کوتاه تر شده است.
وی خاطرنشان کرد: هزینه ثبت نام در سامانه درخواست کارت ملی هوشمند، 200 هزار ریال است و در زمان ارائه مدارک تنها هزینه پستی دریافت می شود.
وی با اشاره به این که از سال 91 طرح کارت های هوشمند ملی آغاز شد گفت: این طرح برای نخستین بار به عنوان نمونه در استان قم آغاز و از سال 93 اجرای آن در سطح کشور همگانی شد.
مرادی اضافه کرد: کارت های ملی هوشمند علاوه بر کاربردهای قبلی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک و حرکت به سمت جامعه اطلاعاتی در نظر گرفته شده است تا افراد به شیوه ای امن وارد فضای دیجیتالی شوند.
وی بیان داشت: کارت ملی هوشمند می ‌تواند موجب توزیع عادلانه فرصت ‌ها، کاهش بسیاری از هزینه ‌های دولت، مردم و بنگاه ‌ها شود و با پیاده‌ سازی طرح کارت ملی هوشمند، این امکان فراهم می‌ شود که خدمات به روشی ساده، سریع و با کیفیت بالاتر به مردم ارائه شود.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.