به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سید مهدی صادقی در جلسه با اعضای کانون مداحان استان قم، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س)، بر نقش هدایت گر و تقویت کننده مداحان و شاعران آیینی در جهت دهی صحیح به نهادینه ساختن فرهنگ واقعی عاشورا و سیره ائمه(ع) تاکید کرد و این قشر را چراغ راه جوانان برای درک صحیح از دین و سیره ائمه(ع) دانست.
وی نقش مداحان و مدیحه سرایان را در استحکام باورهای اعتقادی و عاطفی مردم مورد توجه قرار داد و افزود: باید در این زمینه اهتمام لازم برای پیشگیری از بروز انحراف ها در انتقال این فرهنگ به نسل های جوان انجام شود و تا حد ممکن از بروز اختلاف ها دوری کرد.
وی با اشاره به وجود برخی مشکلات اعتباری در کشور، ادامه داد: مسئولان به هرحال با تمام توان برای حل مشکلات جامعه مداحان و مدیحه سرایان اقدام می کنند.
استاندار قم با تاکید بر پایگاه مردمی مراجع عظام تقلید در فرهنگ تشیع، تصریح کرد: می توان از ظرفیت مردمی آیات عظام در ایجاد تکلیف برای توسعه فعالیت های فرهنگی و مذهبی برای آحاد جامعه بهره برد.
وی با بیان اهمیت آموزش و توانمندسازی مداحان در زمینه علوم دینی، خاطرنشان کرد: امکانات و فضاهای موجود در سطح استان با هماهنگی دستگاه مربوطه برای بهره برداری کانون مداحان استان در زمینه آموزش و برگزاری جلسات مورد استفاده قرار گیرد.
در ابتدای این جلسه که در استانداری قم برگزار شد، تعدادی از اعضای کانون مداحان به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در مورد نقش مدیحه سرایی و شعر آیینی در فرهنگ سازی دینی جامعه پرداختند و بر توسعه دانش این قشر برای ارائه مطالب صحیح و ضروری به نسل جوان تاکید نمودند.
کانون مداحان استان قم با بیش از یک هزار عضو، حدود 10 سال سابقه فعالیت دارد.
/2085/ 1175 تنظیم کننده: سمیه حیدری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.