به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، احمد ذاکری روز چهارشنبه در گفت و گویی با اشاره به اقدام های مسئولان استان در حمایت از واحدهای تولیدی بیان کرد: مشکل نبود بازار فروش، ناشی از عوامل مختلف فرهنگی و اجرایی است، چراکه هنوز ضعف واحدهای تولیدی در بازار یابی و فروش، باور استفاده از کالای خارجی و استقبال کمرنگ مردم از کالای داخلی در جامعه به‌ طور محسوس وجود دارد.
وی افزود: واردات بی‌ رویه، کالای قاچاق در حجم زیاد، مقررات مزاحم و خدمات پس از فروش نامناسب از مهم‌ ترین مشکل های اجرایی بخش تولید استان است که باعث به وجود آمدن مشکلی با عنوان «نداشتن بازار فروش» شده است.
ذاکری، یکی از موانع توسعه تولید ملی و استقبال از آن را ابهام های موجود در ذهن مردم دانست و ادامه داد: وجود شبهات فراوان در خصوص تولید ملی و اقتصاد مقاومتی در ذهن مردم، نبود دریافت درست از مفهوم اقتصاد مقاومتی در بین مردم و فعالیت‌های ضد فرهنگ تولید ملی و خرید کالای خارجی توسط آنان موضوع هایی است که باید به ‌طور ویژه مورد توجه باشد.
وی بیان کرد: برای ترغیب مردم به خرید کالای داخلی، گسترش فرهنگ خدمات پس از فروش اقدام مناسبی است که باید از سوی واحدهای تولیدی مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: ترغیب واحدهای صنعتی به جذب حداکثری مشتریان با استفاده از ارائه مطلوب خدمات پس از فروش،‌ همچنین نظارت بر ارائه این خدمات توسط سازمان استاندارد، اقدام های موثری در راستای جلب نظر مشتری به تولید داخلی است.
استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه(ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
در این استان یک هزار و 998 واحد صنعتی وجود دارد که از این تعداد 498 واحد با رکود مواجه است، یک هزار و 221 واحد به صورت فعال و نیمه فعال و سایر واحدها با تمام ظرفیت خط های تولید به فعالیت خود ادامه می دهند.
7405/ 1175 تنظیم کننده: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.