به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمود نبویان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به مقوله وحدت به عنوان نخستین گام ضروری برای تشکیل تمدن نوین اسلامی اظهار داشت: مجمع تقریب مذاهب اسلامی با همکاری جامعه المصطفی العالمیه و مرکز مدیریت حوزه های علمیه و با هدف بهره گیری از ظرفیت های محققان و پژوهشگران در راستای عملیاتی کردن وحدت به عنوان یکی از مهمترین آموزه ها و تعالیم مهم و راهبردی اسلام و تشیع اقدام به برگزاری این همایش کرده است.
وی ادامه داد: در این همایش، پیام آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید قرائت می شود و آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی سخنرانی می کند و تلاش داریم با هماهنگی حوزه بین الملل جامعه المصطفی یکی از کارشناسان مطرح کشور در حوزه تقریب مذاهب را نیز به این همایش دعوت نماییم.
نبویان همچنین با بیان این که امروز بزرگترین مانع وحدت مسلمانان، دشمنان و مشکلات موجود در درون جامعه اسلامی است، گفت: اگر ما بتوانیم به تمدن اسلامی دست پیدا کنیم، پرچم عدالت گستر اسلام در جهان برافراشته خواهد شد.
وی با اشاره به سازماندهی و تشکیل گروه های سلفی تکفیری در کشورهای منطقه و اقصی نقاط جهان و همچنین جنایت ها و کشتارهایی که بر علیه شیعیان انجام می دهند، گفت: اهانت به مقدسات اهل سنت از جمله اقدام های دشمنان برای گسترش تفرقه و دو دستگی در بین آحاد مسلمانان است.
7403 / 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.