امام جمعه موقت قم، گفت: طرح آشتی ملی با وجود این همه همدلی و حضور ملی، معنایی ندارد.

به گزارش جماران، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلای قدس گفت: پس از شکرگذاری خداوند به خاطر نزولات جوی روزهای اخیر باید حماسه حضور گسترده مردم را در راهپیمایی 22 بهمن را نیز شاکر بود.

وی افزود: تفاوت این حضور در راهپیمایی 22 بهمن بود که در اوج تهدیدات دشمن و رئیس جمهور تازه کار آمریکا مردم ما این چنین وارد صحنه شدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به افزایش چشمگیر حضور مردم در این راهپیمایی نسبت به سالهای قبل گفت: در برخی از شهرها، حضور مردم دو برابر و یا 70 درصد بیشتر از سالهای گذشته بود. این حضور دو پیام بزرگ داشت؛ اولین پیام آن لبیک گویی به ندای رهبر معظم انقلاب بود که فرمودند مردم خود، جواب این یاوه گویی ها را خواهند داد و دوم اینکه این حضور پاسخ محکم به یاوه گویی دشمن بود.

امام جمعه موقت قم تصریح کرد: هر قدمی که مردم در خیابان های شهر و در این مسیر برداشتند به دلیل اینکه رویارویی با دشمنان خدا و خوشحال کردن بندگان خدا است یک عبادت و کار ارزشمند است.

وی گفت: این حضور پیام هایی به دوستان انقلاب داشت؛ از جمله اینکه ملت ایران ملتی شکست ناپذیر است که در صحنه باقی خواهد ماند؛ ملت ایران گام های بلندتری به سمت پیشرفت و تمدن سازی برخواهد داشت.

وی افزود: پیام دیگر این حضور به دشمنان بود که گمان نکنید که با تهدیدات و توطئه های شما، مردم از انقلاب خود دست بر می دارند؛ این مردم پای این انقلاب هستند و اگر از زمین و آسمان خون ببارد بازهم مردم در صحنه حاضر خواهند بود.

امام جمعه موقت قم بیان کرد: پیام دیگر این حضور، به مسئولان بود؛ مردم به آنها نیز پیام دادند که علی رغم مشکلات به صحنه آمدیم؛ ما با نظام و رهبری پیمان بسته ایم ولی معنای این حضور آن نیست که عملکرد مسئولان گلایه مند نباشیم؛ مسئولان باید وظیفه خود را به خوبی در جهت رفع مشکلات مردم و بهبود وضع معیشت مردم بردارند زیرا این مردم در دنیا نظیر ندارند و اگر شبانه روز برای این مردم کار کنند باز هم کم است.

وی گفت: ویژگی دیگر این راهپیمایی، حضور گسترده نسل جوان بود؛ نسل سوم و چهارم دوران انقلاب را ندیده بودند ولی این حضور این پیام را داشت که این انقلاب توانسته است ظرفیت خود رابه نسل سوم و چهارم منتقل کند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با ذکر این مطلب که برخی از انقلاب ها دچار پیری زودرس و کج روی می شوند تصریح کرد: ولی این انقلاب به این آسیب ها دچار نشد و با پویایی خاصی به حرکت خود ادامه می دهد.

وی گفت: در روز 29 بهمن ماه، مردم خونگرم وولایت مدار و پایبند انقلاب آذربایجان و تبریز که از عمق جان پای انقلاب ایستادند حماسه به پا کردند؛ امروز نیز مردم و علما و خدمت گذاران آذربایجان در نماز جمعه قم حضور دارند.

امام جمعه موقت قم اظهارکرد: همه مردم ایران با هر قوم و زبان و گویش پیوند خود را با انقلاب محکم کرده اند و به همین دلیل به قول رهبری جایی برای سخن گفتن از آشتی ملی نیست؛ آیا آشتی ملی بالاتر از این حضور نیز وجوددارد؟

وی گفت: در راهپیمایی قم شاهد بودیم که جمعیت عظیم مردم ایران به چه شکل شرکت کردند؛ آشتی ملی در شرایطی است که آرامش کشور به هم بخورد؛ از جمله لبنان که همه گروه ها بهم ریختند و سخن از آشتی ملی به میان آمد؛ در سال 88 نیز  کسانی که خواستند این اتحاد را بشکنند که از سوی مردم پاسخ خود را دریافت کردند؛ مردم با این گونه افراد قهر کردند.

وی با اشاره به حادثه حمله جنگنده های بعثی به یک هواپیمای مسافربری ایرانی در روز اول اسفند سال 64 و شهادت جمعی از فرماندهان ومسئولان از جمله شهید محلاتی گفت: این روز به عنوان روز روحانیت و دفاع مقدس نیز نام گذاری شده است؛ کارنامه روحانیت در دوران دفاع مقدس بسیار زیبا جلوه کرده است.

وی عنوان کرد: روحانیت تنها در امر به معروف از پشت تریبون خلاصه نمی شود بلکه با همین لباس در کنار رزمندگان حضور یافت و لباس خود را کفن قرار داد و در مقابل دشمن ایستاد؛ شهدای روحانیت سهم بیشتری از اقشار دیگر دارند.

وی با اشاره به سالگرد کودتای ننگین انگلیسی ها برای به قدرت رساندن رضاخان در سال 1399 گفت: رضا خان بود وی در روزهای اول دم ازدیانت می زد در مراسم های سینه زنی شرکت می کرد تا دیدگاه متدینین را به خود جلب کند ولی وقتی قدرت پیدا کرد به تضعیف روحانیت و ستیز با اسلام پرداخت.

وی با اشاره به خیانت های رضا شاه در جداسازی روحانیت از سیاست و کشف حجاب بیان کرد: انگلیسی ها در رادیو هند گفتند که خود ما رضا خان را آوردیم و به خاطر خیانت او را برکنار کردیم؛ رضا شاه چندین صندوق جواهر را در زمان تبعید با خود به کشتی برد ولی جواهرات را از او گرفتند و به انگلستان منتقل کردند؛ این مسایل عبرتی برای وابستگان به دشمن است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.