به گزارش ایرنا به نقل از ستاد اقامه نماز قم، سید علی مهدیان روز سه شنبه در نشست فصلی دبیران اقامه نماز سازمان ‌ها و نهادهای استان در سالن همایش ‌های شرکت آب و فاضلاب قم افزود: پس از قرآن کریم، پیام‌ های رهبر معظم انقلاب اسلامی به اجلاس نماز جزو اسناد بالادستی ستاد اقامه نماز است، یکی دیگر از رویکردهای این ستاد استفاده از ظرفیت فضای مجازی است و در ستاد اقامه نماز به برگزاری برنامه ‌های موثر هستیم.
وی افزود: یکی از رویکردهای ستاد اقامه نماز استفاده از تمام ظرفیت‌ های دستگاه‌ های اجرایی است.
در ادامه این نشست، مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم با اشاره به ضرورت برگزاری برنامه برای ترویج نماز اظهار کرد: در قرآن یکی از نشانه ‌های حاکمیت صالحان توجه به نماز و اقامه نماز است و باید برنامه‌ هایی را در این خصوص در کشور و استان قم برگزار کنیم.
حجت ‌الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم افزود: یک سری موقوفات در استان قم در خصوص کتاب است، از سوی دیگر مساله کتابخوانی مورد عنایت رهبری است، نماز یکی از مسائل مهمی به شمار می ‌رود و رهبر معظم انقلاب اسلامی و مدیران کشور و استان قم به آن توجه خاصی دارند، به همین دلیل قصد داریم که یک مسابقه کتابخوانی در خصوص نماز را در استان برگزار کنیم.
در بخش دیگر این جلسه، مدیر ستاد اقامه نماز استان قم با اشاره به مسابقه کتابخوانی نماز اظهار کرد: برای حضور همه مردم استان در این مسابقه اعلام آمادگی کردیم، هسته مرکزی مسابقه کتابخوانی در مصلای قدس برگزار می‌شود، اما برای اجرای این مسابقه در زندان ‌های استان قم هم برنامه داریم.
محمد خامه یار خاطرنشان کرد: این مسابقه کتابخوانی در اماکن مختلف شهر قم همچون بقاع امامزاده‌ها و نیز در بخش‌ها برگزار می ‌شود، برگزاری این مسابقه جزو مصوبه های شورای نماز استان بود و هر دستگاهی در قم که تعداد بیشتری از کارمندانش در مسابقه کتابخوانی نماز شرکت کنند، در ارزیابی‌ها امتیاز بالاتری را می‌گیرد.
در نشست فصلی دبیران اقامه نماز از 12 دستگاه اجرایی و نهاد استان قم که بهترین عملکرد را در زمینه اقامه نماز داشتند، تقدیر به عمل آمد از جمله این دستگاه‌ها و نهادها می ‌توان به استانداری، اداره آموزش و پرورش، اداره زندان ‌ها، بنیاد مسکن، کمیته امداد، شرکت گاز و شهرداری اشاره کرد.
/8138/ 6133/ تنظیم کننده: فرزانه پیری ** انتشاردهنده: جعفرمسلمی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.