به گزارش خبرنگار ایرنا محمد مهدی مظفری عصر شنبه در جلسه ستاد اقامه نماز آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: توصیه به اقامه نماز و برپا داشتن همیشگی آن از برنامه های منسجم متون دینی است.
وی هدف از اقامه نماز را یاد کردن خدا و دوری از فحشا و منکر عنوان کرد و ادامه داد: برپایی نماز جلوه زیبایی از سبک زندگی اسلامی است و مسئولان ادارات باید فراتر از دستورالعمل های سازمانی به مقوله نماز اهمیت بدهند.
وی برگزاری کارگاه ها و همایش های مختلف در ارتباط با مقوله نماز را ضروری خواند و افزود: اداره آموزش و پرورش با همکاری مدارس در نهادینه ساختن و ترویج فرهنگ نماز بین دانش آموزان، نقش سازنده ای دارند و بایستی این امر بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
مظفری برگزاری گفتمان های دینی در مدارس و دانشگاه ها با موضوع نماز را باعث ترغیب نوجوانان و جوانان به انجام این فریضه واجب عنوان کرد و افزود: نماز، تمرینی برای رسیدن به خوشبختی و سعادت است و با توجه به این فریضه در بخش های مختلف می توان جامعه اسلامی را از هرگونه فساد و ناپاکی نجات داد.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آستارا نیز در این نشست، اختصاص مکان مناسب برای نمازخانه در اداره ها را لازم بر شمرد و گفت: برپایی نماز اول وقت باید در بین مسئولان به عنوان یک حرکت الگویی مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام ابراهیم حاتمی بر انجام تبلیغات محیطی با موضوع نماز در سطح شهر، برپایی نماز جماعت در اداره ها و ارتباط مستمر مسئولان آستارا با ستاد اقامه نماز این شهرستان تاکید کرد.
شهرستان آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.