به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، محمد تقی فخریان افزود: این طرح توسط پژوهشسرای امام رضا (ع) و به کارگیری دستگاه های مورد نیاز سنجش قامتی دانش آموزان اجرا می شود.
وی اظهار کرد: حدود 80 درصد دانش آموزان دختر استان خراسان رضوی در سال تحصیلی 91 - 92 دچار آسیب های قامتی در پا، شانه، کمر و گردن بودند.
وی با اشاره به رایگان بودن اجرای طرح مزبور گفت: در طرح پیشگیری از ناهنجاری های قامتی دانش آموزان تمام نقاط جسمانی و قامتی دانش آموز شامل بافت های عضلانی، چربی و میزان تناسب سن و قد فرد، مطابق با استانداردهای لازم اندازه گیری می شود.
فخریان افزود: نتیجه این کار با گزارش تحلیلی مربیان ورزش آموزش و پرورش و استادان دانشگاه امام رضا (ع) به اولیای دانش آموزان ارائه می شود تا در صورت وجود مشکل یا ناهنجاری در ساختار قامتی دانش آموز، نسبت به پیشگیری از آن اقدام کنند.
وی اظهار کرد: طرح پیشگیری از ناهنجاری های قامتی دانش آموزان که سال گذشته در 50 درصد مدارس امام رضا (ع) در مناطق برخوردار مشهد انجام شد، امسال در 50 درصد مدارس مزبور در مناطق محروم انجام می شود.
وی گفت: مدارس امام رضا (ع) در سال تحصیلی جدید میزبان هفت هزار دانش آموز است که این تعداد در 233 کلاس پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه اول و دوم مشغول تحصیل هستند.
فخریان افزود: از این تعداد نیمی از دانش آموزان در مناطق برخوردار و نیمی دیگر در مناطق کم برخوردار مشهد می باشند و تحصیل دانش آموزان محروم در این مدارس رایگان است.
وی ادامه داد: گنجایش مدارس امام رضا (ع) در سال تحصیلی جاری نسبت به پارسال 400 نفر افزایش داشته که اغلب در مناطق کم برخوردار و محروم بوده است.
وی اظهار کرد: بنیاد فرهنگی رضوی دارای 17 واحد آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی و یک پژوهش سرا است و 828 نفر با آن همکاری دارند.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.