به گزارش خبرنگار ایرنا رشید قربانی روز شنبه در همایش تجلیل از معلمان پژوهنده و دانش آموزان پژوهشگر استان در سنندج اظهار کرد: نوک پیکان کار پژوهشی در آموزش و پرورش به سمت فرهنگیان است و بر این اساس باید فعالیت ها و اقدامات مناسب پژوهشی در مدارس انجام و پژوهش های دانش آموزی تقویت شود.
وی افزود: در راستای تقویت پژوهش های دانش آموزی از سال 81 به بعد پژوهش سراهای دانش آموزی استقرار پیدا کرده و به سمت ارتقای کمی و کیفی پژوهش ها پیش رفته ایم اما در این راستا باید فعالیت های بیشتری انجام شود.
مدیر کل آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: در کنار این پژوهش سراها باید تلاش شود که دانش آموزان پژوهشگر بار بیایند، چون اگر دانش آموزان پژوهشگر و خلاق تربیت شوند در دانشگاه ها نیز موفق خواهند شد.
به گفته وی آموزش و پرورش در پایه ششم نیز درسی را به بحث پژوهشی اختصاص داده و بر این اساس تلاش می شود پژوهش در عمل در میان معلمان و دانش آموزان تقویت شود.
قربانی برگزاری جشنواره جابر بن حیان در راستای تقویت پژوهش در میان دانش موزان مقطع ابتدایی را یکی دیگر از اقدامات آموزش و پرورش عنوان کرد.
رئیس دانشگده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج نیز در این همایش گفت: در فلسفه، علم تحقیق و پژوهش دو مقوله جدا از هم هستند و پژوهش عموما بدنبال حقایق و چیزهایی که بتوان سنجید است.
عادل صلواتی با بیان اینکه هدف از پژوهش تعالی و ارتقای سازمانی است که ما در آن کار می کنیم افزود: اولین آسیبی که وارد حوزه پژوهشی می شود این است که ما پژوهش را برای پژوهش انجام دهیم.
وی اظهار کرد: هدف ما از پژوهش این است که در نهایت به یک سازمان یادگیرنده برسیم و با توجه به اینکه دنیای ما بشدت در حال تغییرات است باید برای انطباق خودمان سازوکار مناسب داشته باشیم.
رئیس دانشگده علوم انسانی دانشگاه آزاد سنندج قدم اول برای ایجاد پژوهش را احساس نیاز عنوان کرد و گفت: برای موفق شدن پژوهش سه عنصر هدف، مساله یا مشکل، طراحی ساختار حمایتی و ساختار اجرایی لازم است.
در ادامه این همایش تعدادی از معلمان پژوهنده و دانش آموزان پژوهشگر استان تجلیل شدند.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی/ **انتشار دهنده: امید بهمنی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.