حمید ایراندوست روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان زکات در بخش پروژه های عمرانی، خرید جهیزیه، آزادی زندانیان و کمک به محرومان و نیازمندان هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری 139 میلیون و 173 هزار ریال زکات فطره نیز جمع آوری شد، افزود: در این مدت 575 میلیون ریال زکات انتظامی (کمک افراد خیر به مددجویان به صورت مستقیم با مشارکت کمیته امداد) و 150 میلیون و 580 هزار ریال نیز زکات غلات و انعام جمع آوری شد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ایوان تاکید کرد: در سال جاری یک میلیارد و 380 میلیون ریال برای خرید 69 مورد جهیزیه (هر زوج 20 میلیون ریال) همچنین هشت میلیون ریال برای آزادی زندانیان و 480 میلیون و 653 هزار ریال برای کمک به نیازمندان در این شهرستان هزینه شده است.
ایراندوست یادآور شد: در راستای ترویج فرهنگ زکات در شهرستان ایوان 30 کتابچه تبلیغاتی احکام زکات بین دامداران و کشاورزان، 120 مورد تبلیغ چهره به چهره توسط مبلغان مذهبی و 150 بنر با موضوع فواید پرداخت زکات نصب شد.
وی اضافه کرد: 170 خانوار مددجوی کمیته امداد خمینی (ره) این شهرستان نیز در سال جاری با اجرای طرح های اشتغالزا، از زیر پوشش این نهاد خارج و خودکفا شدند.
2 هزار و 370 نفر در شهرستان ایوان زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.
شهرستان 55 هزار نفری ایوان در 35 کیلومتری شمال استان قرار دارد.
خبرنگار: لیلی خاکی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7180/9002

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.