به گزارش روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان، رضا اصلی شهرکی روز شنبه اظهار داشت: این نهاد ارزشی در تلاش است با اجرای برنامه های توانمندسازی، کارآیی زنان سرپرست خانوار و مشارکت آنان را در توسعه اقتصادی و اجتماعی و کسب منزلت اجتماعی ارتقاء دهد تا این قشر از جامعه نیز بتوانند به موقعیت مناسب دست پیدا کنند.
وی تصریح کرد: امسال برنامه های مطلوبی برای زنان سرپرست خانواری که همسرانشان در زندان هستند یا شوهرشان آنان را طلاق نداده اما تنها زندگی می‌ کنند از سوی این نهاد در قالب اقدامات فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، سلامت و مذهبی برنامه ریزی شده است.
وی افزود: مفهوم توانمندسازی به معنای ارتقای خودباوری و خوداتکایی زنان در تمام ابعاد فرهنگی، حمایتی، اشتغال، درمان و اجرای برنامه های توسعه ای است.
وی گفت: 80 درصد تسهیلات قرض الحسنه کمیته امداد برای مددجویان مورد حمایت و 20 درصد برای افراد غیرمددجو اختصاص یافته است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: پرداخت وام با کارمزد پایین یکی از مهمترین کارهایی است که این نهاد ارزشی انجام می دهد البته برای آن دسته از زنانی که می‌ خواهند در خانه بمانند و فرزندانشان را بزرگ کنند، کسب و کارهای خانگی فراهم شده است.
وی گفت: کمیته امداد در تلاش است با اجرای برنامه های توانمندسازی، کارآرایی زنان و مشارکت آنان در توسعه اقتصادی و اجتماعی را ارتقا دهد تا این قشر از جامعه نیز بتوانند به موقعیت مناسب دست پیدا کنند.
وی ادامه داد: برنامه های توانمندسازی کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان به ایجاد اشتغال مناسب، درآمد کافی، قدرت پس انداز، مستمری و استقلال اقتصادی زنان سرپرست خانوار کمک می کند.
وی با اشاره به اینکه 264 هزار نفر در سیستان و بلوچستان زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند، خاطرنشان کرد: این نهاد ارزشی با اجرای طرح های توانمندسازی، زمینه رشد و شکوفایی فرزندان خانواده های فاقد سرپرست را فراهم می کند.
3213**3042 دریافت کننده: اکبر نوری **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.