مهدی برزگر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ین طرح از 23 تا 30 تیرماه به ‌صورت متمرکز دانشگاهی و تجمیعی برگزار می شود.
وی اظهار داشت: دانشجویان شرکت کننده در این دوره شامل 200 دانشجوی پسر و 200 دانشجوی دختر است که در دانشگاه های استان قزوین مبانی مختلف اعتقادی، بصیرتی، معرفتی، تربیتی، اخلاقی و مهارتی را فرا خواهند گرفت.
برزگر خاطرنشان کرد: طرح ولایت یک دوره فرهنگی است که از مبانی اندیشه های اسلامی و بنیادی سرچشمه می گیرد.
وی تصریح کرد: برگزاری دوره های طرح ولایت در طول چند دوره از آثار و برکات مثبتی برخوردار بوده و با توجه به تاکیدهای مقام معظم رهبری بر استمرار اجرای این طرح، همه ساله شاهد استقبال پر شور دانشجویان برای حضور در این طرح آموزشی و فرهنگی هستیم.
برزگر در ادامه عمق بخشی معنوی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی در بین جوانان دانشجو را از دیگر اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: طرح ولایت طرحی برای مقابله با تهاجم فرهنگی است که با حضور استادان و صاحب نظران کشوری و استانی جهت رفع هرگونه ابهام و شبهات دینی و مذهبی و اعتقادی در قالب کارگاه و کرسی های آزاداندیشی و همایش های متعدد و کلاس های اخلاقی و معرفتی و روشنگری برگزار می شود.
مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین با بیان اینکه در این دوره آموزش مبانی اندیشه اسلامی در کنار آشنایی با فضای مجازی و سواد رسانه مورد توجه جدی قرار دارد،گفت: برگزاری برنامه‌های ورزشی و دیدار با خانواده شهدا، شرکت در نماز جمعه، کوه‌پیمایی و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، مطالبه‌گری از مسئولین استان به‌ویژه نمایندگان مجلس در طول این دوره برای دانشجویان در کنار آموزش کارهای گروهی و تشکیلاتی از دیگر بخش‌های دهمین دوره طرح ولایت استانی خواهد بود.
برزگر یادآور شد:در طول دوره طرح ولایت 14 نفر از اساتید حوزه علمیه استان و موسسه علمی پژوهشی حوزه علمیه قم و چند نفر از مربیان برای تحلیل بحث‌های سیاسی و اجتماعی روز جامعه و آموزش‌های اعلام‌شده با بسیج دانشجویی مشارکت خواهند کرد.
وی با بیان اینکه نفرات برتر طرح ولایت دوره گذشته در طرح ولایت کشوری شرکت خواهند کرد،خاطرنشان کرد: این دوره با حضور60 نفر از دانشجویان دختر و پسر از یک مردادماه تا 15 شهریور به مدت 45 روز در مشهد برگزار می‌شود.
استان قزوین دارای بیش از 120هزار دانشجو است.
7390*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.