مدیر حوزه های علمیه خراسان در این آیین با بیان اینکه توحید، عبادت و کرامت انسانی ابتدا درون پیامبر(ص) را متحول کرد و پس از بعثت آن بزرگوار به جامعه انتقال یافت، افزود: کسی که بخواهد نقش پیامبری را ایفا کند باید اینگونه باشد و ابتدا از خود شروع کند.
آیت الله سیدمصباح عاملی افزود: هدف از طلبگی خدمت به اسلام و مسلمین است. معرفت، عبادت و کمال سه گام در مسیر الهی برای بندگان است و مقام معظم رهبری هم نسبت به خودسازی و تلاش برای جامعه سازی تاکید دارند.
وی گفت: بصیرت و بینش برای یک طلبه مهم است. داشتن این امور جزو لوازم و ضروریات اولیه یک طلبه و مبلغ دینی است و مبلغان دین باید نسبت به این امور دقت و توجه لازم را داشته باشند.
حجت الاسلام جعفر ریحانی، مدیر امور طلاب حوزه علمیه خراسان در خصوص این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: طلابی که امشب معمم شدند سطح یک و دو حوزه علمیه هستند و پیش از عمامه گذاری با شرکت در کارگاههای تلبس نسبت به مسائل احکام و نماز و نیز بایدها و نبایدهای طلبگی آشنا شده اند.
حوزه علمیه خراسان با هزار و 200 سال قدمت و حدود 40 هزار طلبه در حال آموزش در 152 مدرسه علمیه تحت نظر 2 هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.
هم اکنون بیش از 40 جلسه درس خارج و 400 جلسه درس سطوح عالی در حوزه علمیه خراسان برقرار است.
7507/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.