نصرالله پژمانفر روز پنجشنبه در همایش گرامیداشت عالم واقف 'ابوصالح رضوی' در مدرسه علمیه نواب مشهد افزود: فرهنگ سازی برای موضوع وقف بر عهده حوزه های علمیه، امامان جمعه و جماعت و مسئولان مختلف است تا اطلاعات لازم در این خصوص را به مردم بدهند.
وی با بیان اینکه، هدایت علما و روحانیان و افرادی که مسأله وقف را تبلیغ می کردند، ذائقه مردم را به سوی تدین سوق می داد، گفت: حوزه وقف، همیشه پیشتاز در ایجاد موضوعاتی بوده که مسیر فرهنگی جامعه را تحت تأثیر قرار داده است.
نماینده مشهد در مجلس اظهار کرد: از سوی سازمان اوقاف، اطمینان بخشی به مردم نسبت به اجرای دقیق نیات آنها امری ضروری برای فرهنگ سازی در زمینه وقف شمرده می شود. در دوران پهلوی اول و دوم، اموال موقوفه در مسیر نیات واقفان هزینه نمی شد و این مسأله انگیزه واقفان را از بین برده و به فرهنگ وقف لطمه وارد کرد.
وی با بیان اینکه نسبت به ظرفیت وقف غفلت کرده ایم، افزود: فرهنگ وقف باید احیا شود و احیای آن به یک عملیات دقیق نیاز دارد و مدیران اوقاف مسئولیت سنگینی در این راستا بر عهده دارند.
حجت الاسلام پژمانفر تاکید کرد: راه احیای فرهنگ صحیح وقف، ایجاد این ذهنیت در مردم است که نسبت به موقوفات و نیات آن ها مراقبت شده و امر وقف با وسواس صورت می گیرد.
میرزاابوصالح رضوی، ملقب به صدرالممالک، بانی مدرسه علمیه صالحیه(نواب) مشهد در سال 1806 هجری قمری است. وی در قرن 11 در مشهد زندگی می کرد و بانی خیرات بسیاری در این شهر بوده است.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7507/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.