به گزارش ایرنا، آیت الله علیرضا اعرافی روز پنجشنبه در پنجمین همایش سراسری زکات درقم اظهار داشت: یکی از راهکارهای دین اسلام برای علاج فقر در جامعه پرداخت زکات است که به توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مستمندان کمک شایانی می کند.
وی افزود: آیه ها و روایت های مختلفی در خصوص ابعاد مختلف پرداخت زکات در جامعه و تاثیر آن وجود دارد که باید از آنها در فرهنگسازی پرداخت این فریضه الهی بهره برد.
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان این که رسیدگی به وضعیت فقر در جامعه باید مورد توجه قرار گیرد گفت: زکات و سایر فرضیه های دینی از جمله خمس و انفاق در جامعه را خداوند قرار داده است تا حاکم بتواند از این مساله برای رفع فقر در جامعه استفاده کند.
وی ادامه داد: نهادهای مربوطه در جامعه موظف هستند تا برای کاهش فاصله طبقاتی برنامه ریزی کنند و با گسترش آموزه های دین اسلام مردم را به این عبادت واجب دینی دعوت کنند.
اعرافی، با اشاره به این که بیش از 100 کشور فقیر در جهان وجود دارد گفت: بیش از یک میلیارد از مردم گرسنه در جهان زندگی می کنند که این امر در کشور های آفریقایی قابل مشاهده است که چه مشکلاتی را به وجود آورده این در حالی است که بیش از 80 درصد از ثروت جهان تنها در دست چند کشور است.
پنجمین همایش سراسری زکات با پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی و سخنرانی آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) و حجت الاسلام قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور در مجتمع حضرت معصومه(س) قم برگزار شد.
8138/ 6133/خبرنگار: فرزانه پیری **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.