به گزارش ایرنا به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی روز یکشنبه دردیدار مدیرکل و مسئولان امور مالیاتی استان قم اظهار کرد:دریافت مالیات، رکنی از ارکان نظام بوده و جنبه شرعی نیز در آن وجود دارد، البته نیازمند فرهنگ سازی و اهتمام مردم دراین عرصه می باشیم.
عضو شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: حوزه و روحانیت نیز برای فرهنگ سازی در این عرصه وظیفه دارد و ورود خواهد کرد.
اعرافی اظهار کرد: از نکات مهم در نظام مالیاتی آن است که باید از حداکثر اختیارات و توان برای عدم فشار به طبقه متوسط و پایین جامعه استفاده کرد.
وی گفت: امروز کشور در رکود قرار داشته و نظام مالیاتی و تسهیلاتی بانک ها موظف به کمک و همراهی با مردم هستند تا از مشکلات موجود کاسته شود، البته خبرهایی شنیده شده که کمک هایی در این عرصه انجام گرفته است که جای تقدیر دارد.
آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: امروز موضوع تعاونی ها هم چنان مورد کم توجهی قرار دارد و با رونق این بخش، می توان کمک شایانی به تولید و اشتغال و هم چنین عدالت اجتماعی کرد.
وی تصریح کرد: در دنیا مرسوم است که نظام مالیاتی از فعالیت های خیر و حضور مردم در فعالیت های عمومی حمایت می کند که امید است اهتمام ویژه ای بر این موضوع انجام شود، چرا که منشا خیرات و برکات در کشور خواهد شد.
وی گفت: پرداخت عوارض و مالیات وظیفه همه ماست و در مرکز مدیریت حوزه های علمیه نیز چند 10 میلیارد تومان از دیون باقیمانده سال های گذشته خود را پرداخت کرده، چرا که حق مردم قم بوده است.
مدیرکل امور مالیاتی قم نیز در این دیدار گفت: امروز فرارهای مالیاتی لطمه بسیاری وارد کرده که در راستای قانون مبارزه با پولشویی فعالیت های مناسبی در این موضوع انجام پذیرفته و اداره اطلاعات استان همکاری های مناسبی انجام داده است که جای تقدیر و تشکر از این عزیزان دارد.
سهراب امدادی فر گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از 90 درصد مالیات ها از سوی مردم پرداخت شده که راضی کننده بوده و بیش از 75 میلیارد تومان به شهرداری ها و دهداری ها در راستای خدمت به شهر و مردم کمک شده است.
وی خاطرنشان کرد: مجموعه امور مالیاتی استان قم به عنوان سربازان نظام آماده هر گونه همکاری و خدمتگزاری هستند.
7406/ 6133/ تنظیم کننده: عباس منجمی ** انتشاردهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.