به گزارش ایرنا، مصطفی پورامیدی روز یکشنبه در نشست خبری، نهادینه کردن فرهنگ مالیات را بدون فرهنگ سازی میسر ندانست و یادآور شد: به عنوان مثال مودیان مالیاتی باید بدانند مالیات صرف هزینه های خدمات عمرانی در شهرها و دهیاری ها شده و در تجهیز و نوسازی حمل و نقل عمومی، فضاهای تفریحی، خیابان ها و معابر شهری نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: بر همین اساس و طی سال گذشته با رشد 22 درصدی نسبت به سال 95 از محل عوارض ارزش افزوده 2 هزار و 410 میلیارد ریال به شهرداری ها و دهیاری های استان قزوین کمک شد.
وی، پرداخت 480 میلیارد ریال به بخش سلامت و 29 میلیارد ریال به ورزش و جوانان از محل ارزش افزوده را از دیگر رهاوردهای مالیات استان در سال گذشته اعلام کرد.
به گفته وی، تسلیم به موقع اظهارنامه مالیاتی به جهت استفاده از معافیت ها بسیار حایز اهمیت بوده که با حداقل میزان افزایش امسال، رضایت خاطر مودیان را به همراه خواهد داشت.
پورامیدی اضافه کرد: اصنافی که براساس توافق سال های گذشته با امور مالیاتی، مالیات خود را پرداخت می کردند، امسال تنها 5 درصد افزایش مالیات دارند.
وی، آخرین مهلت ارسال اظهارنامه‌های مالیاتی اشخاص حقیقی یا همان صاحبان مشاغل را پایان خردادماه اعلام کرد و افزود: براساس قانون اصلاحیه مالیات ‌های مستقیم و به منظور تسهیل و برخورداری مودیان از معافیت مالیاتی، تا 31 خرداد ماه جاری به صاحبان مشاغل فرصت ارائه عملکرد سال 96 داده شده است.
وی ادامه داد: هم اکنون عملیات ثبت نام مالیات ها در سطح استان به صورت 100 درصد الکترونیکی انجام و بالغ بر 90 درصد اظهارنامه های موجود نیز از این طریق دریافت می شود.
وی، هدف از اجرای طرح جامع مالیاتی را تسهیل و تسریع در انجام امور و ارائه خدمات به مودیان دانست و گفت: تمامی منابع مالیاتی استان قزوین، از ابلاغ تا پرداخت توسط سامانه یکپارچه مالیاتی (اریس) انجام می شود.
پورامیدی با اشاره به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: براین اساس نگاه دستگاه مالیاتی کشور به تولید و اشتغال مثبت و سازنده معطوف بوده و گام های اساسی نیز در این زمینه برداشته شد تا جایی که امروز مودیان با وجود طرح جامع مالیاتی دیگر دغدغه ای برای پیش ثبت نام و ارائه کد اقتصادی ندارند.
مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین با اشاره به دستورالعمل استرداد مالیات ارزش افزوده به صادرکنندگان، افزود: خوشبختانه با اقدام های صورت گرفته، این اداره کل هیچ بدهی در این زمینه به مودیان خود ندارد.
وی یادآور شد: وضعیت قزوین در زمینه معوقات مالیاتی نسبت به سایر مناطق کشور خوب بوده تا جایی که 60 درصد معوقات موجود استان به سه شرکت بحران زا از جمله کنتورسازی مربوط بوده و مابقی آن نیز مربوط به جرائم مالیاتی است.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.