به گزارش ایرنا در این مراسم که با عنوان جشن بزرگ خیابانی میلاد امام حسین (ع) از سوی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به مولودی خوانی پرداختند.
در این مراسم که با حضورسیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای شهر قزوین و قشر های مختلف مردم برگزار شد، برنامه های شاد و متنوعی به اجرا در آمد.
به همین مناسبت استان قزوین در سالروز میلاد با سعادت امام سوم شیعیان جهان، غرق در شادی و سرور است و شب گذشته و امروز ( جمعه ) جشن های مختلفی در اماکن مذهبی و منازل شهروندان برگزار شد.
در این مراسم مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در منقبت سالار شهیدان به مدیحه سرایی پرداختند و سخنرانان ضمن بیان گوشه هایی از شخصیت والای امام حسین (ع ) روز پاسدار و جانباز را تبریک گفتند.
مراسم جشن و سرور در170 امامزاده و بقاع متبرکه از جمله حرم امام زاده حسین (ع)، مساجد و تکایا و دیگر اماکن متبرکه با حضور عاشقان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز در حال برگزاری است.
آستان قدس امامزاده حسین ( فرزند امام هشتم ) شب گذشته و امروز مملو از جمعیت است و زائران این آستان مقدس با پخش شیرینی و شربت این اعیاد خجسته را به آستان امام زمان و خاندان اهل بیت تبریک و شاد باش می گویند.
آستان سایر امامزاده های استان قزوین نیز برنامه‌های مختلف جشن و سخنرانی درخصوص زندگانی آن امام همام تدارک دیده اند که با حضور گسترده زائران آن حضرت درحال برگزاری است.
نظیر این مراسم در شهرستان های آبیک، البرز، تاکستان، بوئین زهرا و آوج نیز برگزار شد.
6012/6104
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.