به گزارش خبرنگار ایرنا ، مرزنشینان غرب کرمانشاه دیشب و امروز (شنبه) را با پخش شیرینی در سالروز بعثت رسول خاتم به شادمانی و سرور پرداختند.
آیین های جشن رسول خاتم شب گذشته در مساجد قصرشیرین برگزار شد و این جشن ها امروز و امشب نیز ادامه دارد.
سخنرانان در این آیین ها به بیان ویژگی های شخصیتی رسول اکرم (ص) و هدف از خلقت ایشان و مبعث این رسول اکرم پرداختند و مردم را به حفظ وحدت و تمسک به اشتراکات دینی برای مقابله با دشمن فرا خواندند.
همچنین امروز شنبه جشن عید مبعث در مساجد ، تکایا ، حسینیه های شهرستان های قصرشیرین ، سرپل ذهاب و گیلانغرب برپا شد و دوستداران خاندان ولایت و امامت این روز بزرگ را گرامی داشتند و قرار است امروز غروب نیز آیین جشن در قصرشیرین با حضور هنرمندان برپا شود.
در شهرستان های سرپل ذهاب و گیلانغرب نیز دوستداران خاندان اهل بیت عصمت و طهارت در سالروز عید مبعث حضرت محمد (ص) با برپایی آیین های ویژه جشن و شادی ، این روز عزیز را گرامی داشتند.
برپایی ایستگاه های صلواتی و توزیع شربت و شیرینی از دیگر برنامه های مردم شهرستان های غربی استان کرمانشاه در جشن عید مبعث بود.
در روز مبعث حضرت محمد (ص) در غار حرا توسط جبرییل و از سوی خدا به پیامبری مبعوث شد.
در شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب مردم مسلمان اهل سنت و تشییع سال هاست که در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی دارند.
قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از 210 هزار تن جمعیت دارند.
7079/3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.