به گزارش ایرنا، به همین مناسبت مردم ولایتمدار شهرها و بخش های مختلف استان مرکزی از روزهای قبل با آذین بندی خیابان ها، کوچه ها و میادین و نصب بیرق های سبز، برگزاری آیین های سخنرانی، مولودی خوانی و مدیحه سرایی میلاد با سعادت حضرت علی (ع) را جشن گرفتند.
مردم ولایتمدار استان مرکزی از شامگاه روز گذشته با پخش نقل، شیرینی و شربت در خیابان های این شهر و برگزاری آیین های وی‍ژه، این میلاد خجسته را گرامی داشتند.
پایگاه های بسیج مساجد نیز با برپایی ایستگاه های صلواتی و با پخش شیرینی و شربت از دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در استان مرکزی پذیرایی می کنند.
جمعی از مردم اراک - مرکز استان مرکزی- به مناسبت گرامیداشت روز پدر به صورت خودجوش اقدام به نورافشانی از بام مجمتع های تجاری مرکز شهر اراک کردند.
مراسم ویژه سالروز ولادت با سعادت مولی الموحدین ( ع ) در آستان مقدس امامزادگان به ویژه آستان عبدالله و آمنه خاتون، بی بی فاطمه صغری روستای سیاوشان آشتیان و شاهزاده محمد عابد (ع) مشهد میقان با شکوه خاصی برگزار شد.
نظیر این آیین در شهرستان های تفرش، فراهان، آشتیان، کمیجان،محلات، خمین و دلیجان، ساوه ، زرندیه ، شازند و خنداب نیز با شکوه خاصی برگزار شد.
امام علی بن ابی طالب بن عبدالمطلب بن هاشم بن عبدمناف در سیزده رجب سال سی ام عام الفیل یعنی 23 سال پیش از هجرت نبوی در خانه کعبه معظمه دیده به جهان گشود

3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.