اکبر اسکندر نژاد روز شنبه در نشست خبری مسابقات بازی های رایانه ای جام خلیج فارس که قرار است ماه آینده به میزبانی قزوین برگزار شود،افزود: امروز فضای مجازی و عرصه دیجیتال و به دنبال آن بازی های رایانه ای بسیاری از شئون زندگی انسان ها را تحت تاثیر قرار داده است، به گونه ای توجه خیلی از شهروندان به این امور از بسیاری مسایل واقعی و غیرمجازی بیشتر می باشد که باید این رویه را اصلاح کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین با بیان اینکه امروز بسیاری از نونهالان و نوجوانان بازی های رایانه ای را به عنوان مهم ترین راه پرکردن اوقات فراغت خود انتخاب کرده اند،اضافه کرد: متوسط سن استفاده کنندگان از بازی های رایانه ای 15 تا 30 است که 30 درصد آنان را زنان و 70 درصد را مردان تشکیل می دهند.
اسکندرنژاد اظهار کرد: تلاش داریم تا با برگزاری بازی های رایانه ای در قالب جام ها، بازی های مناسب را به نونهالان و نوجوانان معرفی کنیم.
وی با اشاره به لزوم استفاده مناسب از فضای مجازی و دیجیتال با هدف پیشگیری از آسیب های فرهنگی، اظهار کرد: در رابطه با بازی های رایانه ای باید از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنیم تا شاهد تولید محصولاتی سالم و متاثر از فرهنگ ایرانی-اسلامی باشیم.
12 مرکز دیجیتال و 156 مرکز بازی و سرگرمی در استان قزوین فعال هستند.
7389*3013
خبرنگار نسرین رحیمی**انتشاردهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.