به گزارش ایرنا، احمد آخوندی روز دوشنبه در حاشیه اعزام کلینیک سیار دندانپزشکی به روستاهای خط میانی دیر افزود: در اجرای طرح تحول سلامت یک دستگاه کامیون مجهز به کلینیک سیار داندانپزشکی به شهرستان دیر اختصاص یافت که فعالیت خود را با اعزام به مدارس و مناطق روستاها آغاز کرده است.
وی اضافه کرد: این واحد سیار، با اعزام دندانپزشک به مناطق روستایی و کم برخوردار خدمات دندانپزشکی ارائه می‌ کند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر اظهارداشت: علاوه بر ارائه خدمات پیشگیری و فرهنگ سازی برای ارتقای بهداشت دهان ودندان، در این کلینیک خدمات دندانپزشکی به کودکان زیر 14 سال و زنان باردار و شیرده به صورت رایگان ارائه می‌شود.
وی ادامه داد: مرکز خدمات سلامت دهان و دندان دیر در ابتدای دولت دوازدهم با 2 دستگاه بونیت دندانپزشکی فعالیت خود را آغاز کرده است و در قالب طرح دندانپزشک خانواده به شهروندان دیری خدمات رسانی می کند.
آخوندی بیان کرد: دولت تدبیر و امید گام‌های خوبی در راستای بهبود و افزایش خدمات دندانپزشکی به مردم برداشته است که اجرای طرح دندانپزشک خانواده، کلینیک سیار دندانپزشکی و ایجاد مراکز سلامت دهان و دندان از جمله طرح‌های موفق اجرا شده در این دولت است.
آخوندی با اشاره به شاخص‌های دندانی در کشور گفت: شاخص پوسیدگی دندان در ایران مناسب نیست اما در چهار سال گذشته شاخص پوسیدگی دندان بهبود یافته و از 2.9 دندان پوسیده به 1.8 در کشور کاهش یافته است.
وی تاکیدکرد : باید با تداوم آموزش‌های پیشگیرانه و فرهنگ‌سازی به سمت پیشگیری و ارتقای بهداشت دهان و دندان گام برداریم.
با اعزام کلینیک سیار دندانپزشکی به روستاهای احمد آباد و نوکن شهرستان دیر ضمن ارایه آموزش‌های پیشگیرانه مشکلات دهان و دندان، خدمات دندانپزشکی به ساکنان آن ارایه شد.
شهرستان دیر با حدود 60 هزار نفر جمعیت در 200 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
7207/6043**
خبرنگار: عباس بحرانی** انتشاردهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.