جواد آقازاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تیم پزشکی موسسه خیریه صاحب الزمان (عج) شامل متخصص ارتوپدی، متخصص جراحی عمومی، متخصص زنان، متخصص کودکان، فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان، متخصص قلب و عروق، متخصص کلیه و مجاری ادراری، گوش و حلق و بینی، چشم و فوق تخصص پیوند کلیه و پزشک عمومی بود که به ویزیت رایگان بیماران به ویژه بیماران تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد این 2 شهرستان پرداختند.
وی اضافه کرد: این تیم پزشکی 650 بیمار را در شهرستان چالدران و 2 هزار و 400 بیمار را در شهرستان پیرانشهر ویزیت و معاینه کردند.
وی اظهار کرد: هدف از اجرای این برنامه ارائه خدمات درمانی به مردم مناطق محروم و نیازمند استان و بررسی وضعیت سلامت این افراد بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با بیان اینکه تندیس بهترین طرح جشنواره برترین های سازمان اورژانس کشور به بازی هیجانی 'عملیات اورژانس' تولید شده در استان اعطا شده است، گفت: مراحل طراحی و چاپ بازی فرهنگی علمی تفریحی 'عملیات اورژانس' برای اولین بار در کشور توسط کارشناسان توانمند اورژانس آذربایجان غربی پس از 2 سال تلاش بی وقفه به پایان رسید که پس از ارسال مستندات این محصول از بین 100 طرح ارائه شده به جشنواره، به عنوان طرح برتر انتخاب و در روز اول مهرماه همزمان با مراسم بزرگداشت اورژانس تندیس و لوح تقدیر جشنواره را دریافت کرد.
وی ادامه داد: این بازی مهیج برای گروه سنی بالای هشت سال و دارای ارزش فرهنگی و آموزشی بالایی است و در صورت چاپ و تولید انبوه، می تواند نقش بسزایی در فرهنگ سازی و آموزش همگانی داشته باشد.
شهرستان های پیرانشهر و چالدران از شهرستان های محروم آذربایجان غربی هستند که با وجود اعزام متخصصان در قالب طرح تحول سلامت به این شهرستان ها کمبود پزشک همچنان در روستاهای آن وجود دارد.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.