به گزارش ایرنا، محمد مهدی زاهدی روز سه شنبه در آئین تجلیل و تکریم از علی اکبرصالحی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی که روز سه شنبه در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، افزود:تکریم از علما و دانشمندان در واقع تکریم جایگاه علم و دانش است.
وی از دانشمندان به عنوان ستارگان آسمان دانش یاد کرد و گفت: نسل جوان با تاسی و پیروی از این قشر باید برای رسیدن به قله های رفیع علم و دانش تلاش کنند.
زاهدی در ادامه به آئین تجلیل از صالحی، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی اشاره کرد و گفت: اسرار بسیاری درباره این شخصیت علمی و سیاسی نظام جمهوری اسلامی وجود دارد که تاریخ هنوز نمی تواند آنها را آشکار سازد و امیدواریم شرایطی فراهم شود تا تمامی آنها را روزی برای نسل‌های بعدی به رشته تحریر درآورد.
وی به خدمات صالحی در زمان تصدی در مسئولیت های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: راه اندازی پایگاه استنادی جهان اسلام در کشور که از مطالبات مقام معظم رهبری بود با وجود نامزدی عربستان و ترکیه در این خصوص با تلاش های آقای صالحی توسط سران کشورهای اسلامی به تصویب رسید.
زاهدی با بیان اینکه اقای صالحی هیچ گاه تحت تاثیر مقام ها و پست هایی که داشته قرار نگرفته است، در پایان افزود: وی همیشه با اخلاق، خشوع و فروتنی با همه مردم برخورد می کند که این موضوع باید الگویی برای سایر مدیران باشد.
علی‌اکبر صالحی در سال 1328 به دنیا آمده و اهل قزوین است.
وی در کارنامه خود مسئولیت های مهمی چون نمایندگی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی، ریاست سازمان انرژی اتمی و وزارت خارجه را در دولت های قبلی عهده دار بوده است.
صالحی هم اکنون به عنوان رئیس سازمان انرژی اتمی و معاون رئیس جمهوری مشغول به خدمت است.
تدریس فیزیک هسته ای در دانشگاه شهید بهشتی، عضویت در هیات علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف همراه با ریاست این دانشگاه نیز بخشی از سوابق علمی صالحی به شمار می روند.
6101** 3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی** انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.