به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری، روز یکشنبه در سومین همایش «خادمان بهشت» ویژه تجلیل از خدام مساجد استان تهران در مصلی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) افزود: جایگاه خدمت به خانه خدا نعمتی است که توفیق هر کسی نمی‌شود.
وی گفت: خدمات خادمان مساجد اعم از حفظ، نظافت و بهداشت مسجد، کارهایی به ظاهر کوچک اما به واقع بزرگ و دارای اجر و پاداش بسیاری هستند.
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد خاطرنشان کرد: خادمان مساجد در کنار گنج بی‌پایانی نشسته‌اند و چه بسا خود به ابعاد این موقعیت و قرار گرفتن در کنار دریای مواج الهی آشنایی دارند و این افتخار بزرگی برای شما است.
حاج علی اکبری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: انقلاب اسلامی هدیه حضرت زهرا (س) به ما است که از طریق مساجد به ملت ما داده شد.
وی گفت: کسانی که نعمت انقلاب اسلامی را به ما رساندند، عده ای که آن را حفظ کردند و کسانی همانند، شهدا، جانبازان و ایثارگران که برای این انقلاب جانفشانی کردند، همه در مساجد تربیت شدند.
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد، با اشاره به جایگاه مهم مساجد در جامعه امروز، گفت: مشکلات فرهنگی، اخلاقی و آسیب‌های اجتماعی همه در مساجد مهار می‌شوند و در دیداری که ائمه جماعات با مقام معظم رهبری در روز جهانی مسجد داشتند، جمع‌بندی مطالب مقام معظم رهبری هم همین موضوع بود.
حاج علی اکبری تاکید کرد: در سال‌های اخیر توجه به مساجد بیشتر شده و مردم، مسئولان و فرهیختگان همه به این نتیجه رسیدند که باید از مساجد حمایت کنیم.
وی با اشاره به اینکه فعالیت در فرهنگسراها و مراکز فرهنگی بسیار خوب است اما تربیت دینی و پرورش مجاهد شهید در مسجد اتفاق می‌افتد، گفت: این معجزه مسجد است و مسجد برگزیده خدا است و در قرآن کریم آمده است که خداوند فرموده است 'خانه من در زمین، مساجد هستند.'
وی با اشاره به جایگاه مهم خادمان مساجد، گفت: خادمان مسجد باید امین و قوی باشند چرا که قوت در اخلاق زمینه‌ساز این موضوع می‌شود که با میهمانان خانه خدا برخورد شایسته‌ای داشته باشیم.
وی بر لزوم ارتقای دانش خادمان مساجد، تاکید کرد و گفت: همان گونه که برای اداره هتل نیاز است افراد مشغول در آن، دوره‌های ویژه و آموزش‌های لازم را ببینند، برای خدمتگذاری به مسجد هم نیاز به آموزش است زیرا خادم باید در زمینه بهداشت، ایمنی، نظافت و حفاظت مسجد استاد باشد.
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد در بخش دیگری از سخنانش، گفت: مرکز رسیدگی به امور مساجد مسایل و مشکلات خادمان برای انجام خدمت رسانی را بررسی و تلاش میکند با بسیج دیگر دستگاه ها، نهادها و ظرفیت‌ها، خادمان را حمایت کنیم.
حجت الاسلام علی نوری، معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران نیز در این همایش با اشاره به طرح خادمان افتخاری مساجد، تلاش در راستای دست یابی به مسجد برقرار و باز بودن درب مساجد در ساعات طولانی و تهیه لباس فرم واحد را از جمله اقداماتی برشمرد که از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد باهمکاری خادمین مورد توجه قرار می گیرد.
حجت الاسلام و المسلمین نوری اظهار کرد: رویکرد ما در سال 96 در برنامه آموزشی برای خدام در 2 موضوع «اخلاق ارتباطات» و «احکام خاص مسجد و قرآن» خواهد بود.
در این همایش به قید قرعه از 35 نفر از خدام برگزیده مساجد استان تهران تجلیل و تقدیر به عمل آمد.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه آقا امینی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7244 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.