حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه عصر سه شنبه در مراسم 'یادواره دانشمند شهید حجت الاسلام عبدالکریم هاشمی نژاد' در مشهد افزود: قبل از انقلاب گفته می شد اسلام بدون حکومت، اسلام نیست زیرا اسلام بی حکومت نمی تواند کسی را آزاد یا از مردم دفاع کند.
وی ادامه داد: روحانیت خطوط اصلی حرکت نظام اسلامی را پا برجا و سالم نگه داشته و در مقابل صف نگهداری از خطوط اصلی حرکت نظام اسلامی که روحانیت در صف مقدم آن است جبهه وسیعی از خصومت وجود دارد و در هیچ زمانی از تاریخ دشمنی اینقدر وسیع و عمیق نبوده است.
رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با بیان اینکه روحانیت امروز باید به روز باشد گفت: باید بر جنبه های زندگی، خدا حاکم و معرفت دینی وجود داشته باشد و اسلام سیاسی را بشناسیم و به تعبیر مقام معظم رهبری سیاست عین دیانت و دیانت عین سیاست باشد.
وی ویژگیهای اسلام سیاسی را توحید نظری و عملی حاکم بر ذهن و زندگی مردم ذکر و بیان کرد: همه ائمه(ع) نیز برای حاکم شدن اسلام سیاسی به شهادت رسیدند.
حجت الاسلام فرزانه افزود: اسلام سیاسی که همان اسلام ناب است می خواهد زندگی مردم متکی به وحی، عقل و نورانی به نور علم و دانش باشد. اسلام سیاسی بی تفاوتی، انسجام و تعامل با استکبار را به رسمیت نمی شناسد بلکه مبارزه با استکبار را قبول دارد و استکبارستیزی اصل غیرقابل اغماض است.
وی اسلامی را که معتقد به حاکمیت معنویت و اخلاق در همه بخشهای زندگی است یکی دیگر از مشخصات اسلام سیاسی ذکر و بیان کرد: عدالتخواهی که به تعبیر شهید بهشتی 'یک باید به هر قیمت ممکن است' نیز دیگر شاخصه اسلام سیاسی است.
او گفت: اسلام مخالف تن پروری، اشرافیگری و عیاشی است و چنین اسلامی است که بی تفاوت نسبت به مردم نمی تواند باشد و می گوید هر جا حرکتی داریم باید بر آن اخلاق حاکم باشد.
وی با اشاره به ویژگیهای شهید هاشمی نژاد نیز گفت: او علم، اخلاق و سواد که لازمه یک روحانی موثر است را دارا بود و بر مبنای اسلام جوشیده از قرآن و نهج البلاغه و معرفت دینی حرکت می کرد.
شهید هاشمی نژاد دبیر حزب جمهوری اسلامی در مشهد و از مبارزان دوران انقلاب، هفتم مهر ماه 1360 توسط منافقین به شهادت رسید.
7507/1858**خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.