به گزارش ایرنا، جلال پورشاکر سه شنبه شب در بیست و چهارمین نشست اقتصاد مقاومتی استان، افزود: صنعت نرم افزار یکی از سودآورترین صنایع جهان است که به دلیل تکیه بر مغزافزار، نیروی فکری و منابع فیزیکی می تواند ارزش افزوده بالایی داشته باشد چرا که مصرف مواد اولیه، آب، برق و گاز را نداشته و علاوه بر نداشتن آلودگی زیست محیطی به سرمایه گذاری زیادی هم نیاز ندارد.
وی با تاکید بر روی آوردن به اقتصاد الکترونیکی، اضافه کرد: ایجاد کسب و کار الکترونیکی و فروشگاه های الکترونیکی را می توان توسط دانشجویان و نیروی فکری جامعه انجام داد.
وی، هندوستان را بزرگ ترین رقیب ایران در زمینه صادرات نرم افزار در منطقه اعلام و یادآور شد: براساس آمار اتحادیه صادرکنندگان، میزان صادرات و تولیدات نرم افزاری ایران در سال 90 بالغ بر 100 میلیون دلار بوده در حالیکه هند با 80 میلیارد دلار صادرات نرم افزاری در سال 2014 توانسته بازار منطقه را در دست بگیرد.
پورشاکر، فروشگاه دی جی کالا را یکی از معتبرترین فروشگاه های اینترنتی کشور اعلام و افزود: این فروشگاه با تنوع اقلام مختلف و تضمین کیفیت و قیمت، حسن اعتماد ایجاد کرده و روزانه 11 میلیارد ریال فروش دارد.
وی در ادامه وجود 227 هزار دانش آموز و 120 هزار دانشجو در استان را ظرفیتی ارزشمند در توسعه اقتصاد الکترونیک دانست و گفت: برگزاری جشنواره های مختلف از جمله وبلاگ نویسی، نرم افزار و کلیپ در سطوح مختلف روش مناسبی برای درآمدزایی در این حوزه است.
وی با اشاره به وجود یک میلیون تلفن ثابت و سیار در استان، یادآور شد: پیش از این پرداخت قبض تلفن در استان با مراجعه افراد به بانک ها صورت می پذیرفت اما در حال حاضر این کار با 6 روش از جمله ارسال پیامک، پوز فروشگاهی، تلفن بانک و سامانه 2000 قابل انجام بوده که این امر موجب کاهش بار ترافیک، مصرف سوخت و در نتیجه کاهش آلودگی می شود.
7388/8054* خبرنگار: پریسا نوروزی** انتشار دهنده: رضا اسدی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.