به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز یکشنبه در یازدهمین آئین معرفی و امتنان کارآفرینان برتر استان قزوین افزود: کارآفرین دارای روحیه ریسک پذیری بوده و از خلاقیت لازم برای تبدیل ایده های خود به ارزش و ثروت برخوردار هستند.
استاندار قزوین با بیان اینکه امروز جبهه اقتصادی کشور نیازمند حضور کارآفرینان بیشتری است، اظهار کرد: جبهه اقتصادی را باید به مثابه جبهه های دوران دفاع مقدس بدانیم.
همتی به کارگیری منابع در کنار شکل دهی مطلوب نیروی انسانی را هنر کارآفرینان برای خلق ثروت در جامعه خواند و اظهار کرد: کشور ما از مواهب طبیعی فراوانی برخوردار است که در کنار نیروی انسانی جوان و خلاق می تواند منبع بزرگی برای ایجاد ارزش افزوده باشد.
استاندار قزوین، تکریم کارآفرینان را ضروری خواند و گفت: این قشر به خلق ارزش افزوده برای کشور دست می زنند و تولید و اشتغال کشور را سامان می بخشند بنابراین کار آنها بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود از ضرورت افزایش اقتدار اقتصادی کشور سخن گفت و با اشاره به نقش قدرت اقتصادی کشورها در ایجاد توانمندی در سایر حوزه ها، گفت: امروز کشورهایی که به لحاظ اقتصادی از اقتدار و قدرت بالایی برخوردار هستند در سایر زمینه ها از جمله فرهنگ، سیاست و امور نظامی و دفاعی نیز مقتدر هستند.
استاندار قزوین بر ضرورت تلاش کارآفرینان برای افزایش تولید و حضور محصولات آنها در بازارهای جهانی تاکید کرد و گفت: سهم کالای ایرانی در بازارهای بین المللی کمتر از نیم درصد است که این رقم شایسته کشور نیست و باید آنرا افزایش دهیم.
وی با اشاره به لزوم بهبود فضای کسب و کار کشور برای تسهیل در فعالیت کارآفرینان، اظهار کرد: با وجود ارتقای رتبه ایران در سالهای اخیر از رده 154 به 117، این رقم برای میهن ما با وجود منابع طبیعی فراوان و نیروی انسانی متخصص و با انگیزه، قابل قبول نیست و باید در این رده خود را جزو 50 کشور جهان قرار دهیم.
همتی با بیان اینکه برای رسیدن کشور به جایگاه ویژه اقتصادی در دنیا نیازمند اصلاح ساختارها در این بخش هستیم، اظهار کرد: به علت سیاست های بیگانگان در پیش از انقلاب اسلامی، اقتصاد کشور به شکل تک محصولی بنیان نهاده شد و پس از انقلاب نیز به دلیل مسائلی چون جنگ هشت ساله و تحریم ها فرصت مناسبی برای تغییر در این رویه به وجود نیامد.
وی ادامه داد: در سال های اخیر تلاش شده تا از اقتصاد نفتی فاصله بگیریم و در این راستا، شاهد افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی کشور بوده ایم.
همتی با اشاره به مذاکرات هسته ای بین کشورمان با گروه 1+5، گفت: با تکیه بر رهنمودهای مقام معظم رهبری و پشتیبانی مردم، تیم مذاکره کننده کشورمان با اقتدار در مقابل این کشورها که خود را به لحاظ سیاسی، اقتصادی و نظامی در سطح جهان ابر قدرت می دانند، قرار گرفت و از حق جمهوری اسلامی ایران دفاع کرد.
استاندار قزوین با بیان اینکه نباید نسبت به دستاوردهای مذاکره هسته ای بی تفاوت باشیم، اظهار کرد: به دشمنی دشمن شک نداریم و به آنها نیز اعتماد نکرده و نخواهیم کرد اما در یک فرایند منطقی و عقلانی، دشمنان را باید کنار زده و میهن اسلامی خود را با اقتدار به جلو پیش ببریم.
وی با بیان اینکه با سیاست های خود شاخ استکبار را شکسته ایم و آنها را خوار و ذلیل کرده ایم، اظهار کرد: به همین دلیل دشمن از هیچ اقدام و توطئه ای علیه ما دریغ نمی کند اما ما باید زمینه ای را فراهم کنیم تا با از پیش برداشتن موانع دشمنان، کشورمان علاوه بر سایر بخش ها در حوزه اقتصادی نیز به یک اقتدار جهانی دست یابد.
استاندار قزوین با بیان اینکه کشورمان در حوزه های اقتصادی گام های رو به جلویی برداشته است، در پایان اظهار کرد: امیدواریم به برکت انقلاب اسلامی و با اتکا به رهنمودهای مقام معظم رهبری و با تلاش های مردم و مسئولان طی 10 سال آینده به یکی از کشورهای قدرتمند اقتصادی دنیا تبدیل شویم.
در پایان این مراسم، شش کارآفرین نمونه استان قزوین در سالل 94 معرفی و از آنها با اهدای لوح تقدیر و تندیس تجلیل شد.
3013/ 6128
خبرنگار: رضا اولادی**انتشاردهنده: وحید مقدم سلیمی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.