منیر دارایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در 10ماه امسال بیش از یک هزار و 200گردشگر داخلی و خارجی از موزه هنرهای ملی ایران بازدید کردند.
وی با بیان اینکه 30 درصد از این علاقه مندان را گردشگران خارجی تشکیل دادند گفت: کمبود تبلیغات محیطی و فضای مجازی باعث شده که مخاطبان کمتری به موزه ها سوق یابند.
دارایی سنین کودکی را بهترین زمان برای فرهنگ سازی جامعه عنوان کرد و افزود: در سنین هفت تا هشت سالگی می توان نسل های آینده را بیشتر با فرهنگ و تاریخچه این مرز و بوم آشنا کرد چرا که در سنین رشد و تکامل انسانها می توانند با رسومات کشور عجین شوند.
مدیر موزه هنرهای ملی ایران با بیان اینکه تشکیلات این مجموعه فرهنگی در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است گفت: این بخش هنری زیر مجموعه اداره کل میراث فرهنگی استان تهران است چرا که باور اشتباه مردم باعث شده قرار گرفتن موزه هنرهای ملی نیاز به هماهنگی زیاد با وزارت ارشاد دارد.
به گفته دارایی تردد علاقه مندان به موزه هیچ مانعی نداشته و روزانه از ساعت 9صبح تا 17 میزبان عموم است.
موزه هنرهای ملی به عنوان اولین موزه تخصصی 271 شی ارزشمند در رشته های نگارگری، میناتور، زریبافی، گبه و فرش، معرق و منبت، خاتم کاری و کاشی کاری را در خود جای داده است.
بنابراین گزارش موزه هنرهای ملی در تهران میدان بهارستان خیابان کمال الملک ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واقع شده است. موزه هنرهای ملی ایران در سال 1309 شمسی با تلاش و کوشش مرحوم حسین طاهرزاده بهزاد از هنرمندان نقاش و طراح نقشه قالی و مینیاتور شکل گرفت.
این مجموعه فرهنگی در تاریخ ۲۸ بهمن ۱۳۶۹ با شماره ثبت ۱۷۳۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: امین کمالی فر - انتشاردهنده: محمد آجورلو
تهرام/7247//1348

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.