امیر عبدالحسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شهروندان مخاطبان برنامه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هستند، افزود: شاید برخی از شهروندان امکان حضور در گالری ها و دیدن آثار هنرمندان برجسته و خرید چنین آثاری را نداشته باشند که بر این اساس، از استادان و هنرمندان درخواست کردیم که آثاری را برای مخاطبان عام خلق کنند.
وی با اشاره به تغییر رویکرد در ارائه آثار هنری در نگارخانه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهار کرد: تاکنون فعالیت های هنری ویژه ای در نگارخانه لاله و باغ موزه هنرهای ایرانی در حوزه فروش آثار هنرهای تجسمی با ارزش و با قیمت ارزان و مناسب انجام شده است.
عبدالحسینی درباره گرایش نمایش آثار هنری با مضامین شهری در نگارخانه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: با توجه به دیدگاه متفاوت مخاطب عام با مخاطب حرفه ای در دریافت معنای هنر، سعی می کنیم با برگزاری نمایشگاه هایی، دیدگاه مخاطب حرفه ای هنر را از فضای حرفه ای به سمت مخاطب عام و دیدگاه و ذوق و سلیقه مخاطب عام را به سمت مخاطب حرفه ای سوق دهیم.
معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به برگزاری نمایشگاه «فروش آثار چند نسل هنرمندان معاصر ایران» در نگارخانه لاله اظهار کرد: در این رویداد هنری، ضمن دریافت آثار از 30 استاد و هنرمند حوزه هنرهای تجمسی، به هر استاد نیز گفته شد که آثاری را از 2 نسل از شاگردان و هنرجویانشان برای نمایش در نگارخانه معرفی کنند که این استادان خود به عنوان داور آثار را انتخاب کرده و در نهایت آثار سه نسل از هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی در گالری لاله به نمایش گذاشته شد.
عبدالحسینی افزود: قیمت آثار این نمایشگاه از 100هزار تا یک میلیون تومان در نظر گرفته شد که استقبال و خرید علاقه مندان از نمایشگاه فروش آثار هنری در نگارخانه لاله قابل توجه بود.
وی گفت: ششمین دوره نمایشگاه «فروش آثار چند نسل هنرمندان معاصر ایران» به زودی در نگارخانه لاله برپا می شود.
معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به برپایی نمایشگاه «30 در 30» در باغ موزه هنرهای ایرانی اظهار کرد: در این نمایشگاه، بوم های سفید نقاشی در ابعاد 30 در 30 سانتی متر در اختیار یکصد هنرمند قرار داده شد و آنان آثار مورد نظر خود را بر روی این بوم ها نقاشی خلق کردند.
عبدالحسینی با بیان اینکه به طور معمول علاقه مندان، آثار هنری و نقاشی را به دلیل امضای هنرمند خریداری می کنند، افزود: در نمایشگاه «30 در 30» به هنرمندان نقاش گفته شد که امضای خود را بر پشت اثر انجام داده و بپوشانند که در معرض دید مخاطبان قرار نگیرد.
وی گفت: این یکصد اثر از هنرمندان پیشکسوت همچون نصرالله افجه ای، اسرافیل شیرچی، علی شیرازی، کامبیز درم بخش و بهزاد شیشه گران و هنرمندان جوان در باغ موزه هنرهای ایرانی به نمایش گذاشته شد که علاقه مندان بسیاری از این نمایشگاه استقبال کردند حتی مجموعه داری قصد داشت تمامی آثار نمایشگاه «30در 30» را خریداری کند که به علت فروش آثار هنری این نمایشگاه توسط عموم مردم، این اقدام عملی نشد.
معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: 74 اثر از یکصد اثر نمایشگاه «30 در 30» توسط مردم خریداری شد و روز پایانی نمایشگاه نیز امضای هنرمندان بر روی آثارشان مشخص می شد.
عبدالحسینی با اشاره به فعالیت های موزه هنرهای دینی امام علی(ع) گفت: در این موزه علاوه بر جایزه هنری غدیر و نمایش آثار گنجینه موزه ای، نمایشگاه هایی از هنرمندان برجسته ایرانی و آثار هنرمندانی همچون گونتر اوکِر هنرمند نقاش معاصر آلمانی و لخ مایفسکی رئیس دوسالانه پوستر ورشو هنرمند لهستانی برگزار شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی - انتشاردهنده: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.