منوچهر حبیبی روز دوشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا که با حضور مسئولان کمیته‌های هفتگانه در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: فعالیت کسبه و اصناف به صورت کاملا مدیریت شده و تحت شرایط خاص از ۲۳ فروردین ماه از سرگرفته می‌شود.

وی افزود: در طرح فاصله گذاری اجتماعی، کسبه و اصناف به سه دسته مشاغلی که باید فعال باشند، مشاغل و امکانی که باید تعطیل شوند و مشاغلی که با محدودیت فعالیت می‌کنند، تقسیم شده اند.

حبیبی گفت: دسته اول شامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها و میوه و سبزی فروشی‌ها، مراکز فروش محصولات پروتئینی، میادین میوه و تره بار، لبنیات فروشی، نانوایی‌ها، مراکز تهیه غذاهای آماده بیرون بر، جایگاه‌های سوخت، مراکز بهداشتی و درمانی، پخش دارو و ... هستند.

وی با اشاره به مشاغل و اماکنی که باید تطعیل شوند، افزود: دانشگاه‌ها و مدارس، مهدکودک‌ها، پاساژها، مراکز خرید، نمایشگاه حضوری، خشکشویی، لوکس فروشی، اسباب بازی، قهوه خانه و چایخانه، فرش و موکت فروشی، تالارپذیرایی، استخر و باشگاه ورزشی، شهربازی و باغ وحش، مراکز برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، بازارهای روز موقت، آموزشگاه‌ها، موزه‌ها و سینماها، مراکز فروش لوازم خانگی، خدمات چاپ دیجیتال، مصالح فروشی، فروشگاه قطعات یدکی و ... در این دسته قرار می‌گیرند.

حبیبی با اشاره به مشاغلی که با محدودیت باید فعالیت کنند، افزود: دفاتر پیشخوان، پلیس +۱۰، دفاتر الکترونیک قضایی، ثبت اسناد، صرافی‌ها، بانک‌ها، هتل‌ها و پایانه‌های بین شهری در این دسته جای می‌گیرند.

معاون استاندار ادامه داد: صنوف و مشاغلی که از ۲۳ فروردین اجازه ادامه کار دارند باید طبق پروتکل بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین فعالیت خود را از سر گیرند و گرنه طبق قانون با آنها برخورد می‌شود.

وی افزود: کارکنان ادارات مختلف استان باید توسط بسیج کارمندان کاملا غربالگری، کنترل و تب سنجی شوند و کارمندانی که کوچکترین علامت ابتلا به کرونا را دارند به مراکز درمانی ارجاع  داده شده و با مرخصی آنها موافقت گردد.

حبیبی در خصوص زباله‌های عفونی دفع شده در سایت محمدآباد، گفت: این زباله‌ها باید توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان تحت نظارت دقیق و جدی قرار گیرند.

این مسوول درباره توزیع ماسک و دستکش در استان، گفت:این اقلام بهداشتی لازم است با توجه به تقاضای مردم توسط سازمان‌های صمت و تعزیرات به صورت نظام مند و برنامه ریزی شده توزیع شوند.

حبیبی با بیان اینکه طبق ارزیابی‌های صورت گرفته رضایت چندانی از فعالیت فروشگاه‌های اینترنتی در استان وجود ندارد، افزود: این مشاغل باید فعالیت بیشتری داشته باشند و با افزایش سطح خدمات رسانی برای کسب رضایت شهروندان تلاش کنند.

وی در خصوص جمع آوری کمک‌های مردمی، گفت: هیچ حسابی به جز شماره اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی قزوین برای جمع آوری کمک‌های مردمی مورد تایید ستاد نیست و شهروندان باید به این موضوع توجه کنند.

حبیبی در ادامه بر کنترل پارک‌ها و بوستان‌ها مطابق طرح فاصله گذاری اجتماعی با نظارت دقیق‌تر، حضور دو سوم کارمندان در ادارات از روز ۲۳ فروردین ماه و اجرای پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده در تمامی واحدهای صنعتی و صنوف تاکید کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.